70cc inrijden + sproeiermaat

Neosracer

Well-Known Member
oi oi,

Ik heb bij mijn Dealer een Malossi 70cc MHR Replica gekocht en nu zegt hij dat ik bij het inrijden het beste nog een extra dopje olie bij mijn benzine in kan doen?? Klopt dit? En ik krijg straks een 21 mm carb, maar met welke sproeier moet ik ongeveer beginnen? Alvast Bedankt....

Greetzzzzz
Erwin
 
Advertisement - register to remove this

Wat extra olie kan idd geen kwaad is goed voor wat extra smering gebruik wel een beetje redelijke olie Castroll TTS ofzo.

Ik zou beginnen met een sproeiertje 90 ofzo en dan verder kijken.
Eeeeeeeh wat zit er eigenlijk verder onder
 
Ik weet dat het een foute uitlaat is. Ben nog opzoek naar Yasuni R of Carrera 16. Maar welke sproeier moet ik nemen als ik wil gaan rijden met mijn 12 mm carb. Want ik heb mijn 21 mm nog niet binnen.:'(

Greetzz
 
zou niet gaan inrijden met 12 mm. gewoon ff wachten op 21. met sproeier maat gewoon hoog beginnen, beter 10 maten te groot dan 10 maten te klein. ik heb zelf met 19mm carb met sproeier 100 begonnen nu zit ik op 89.
 
Originally posted by Boyd
zou niet gaan inrijden met 12 mm. gewoon ff wachten op 21. met sproeier maat gewoon hoog beginnen, beter 10 maten te groot dan 10 maten te klein. ik heb zelf met 19mm carb met sproeier 100 begonnen nu zit ik op 89.

Idd helemaal mee eens..

Vroeger heb ik me dr70 ook ingereden met 12mm ging allemaal helemaal ok hoor.. alleen zuipt t als een gek.. aangezien je echt onwijs grote sproeier maten moet gaan steken.. en 12mm is gewoon brak @ snelle cilinders.. gewoon die 21mm monteren en dan gaan inrijden bespaar je veeeel gekut..
 
Originally posted by Boyd
zou niet gaan inrijden met 12 mm. gewoon ff wachten op 21. met sproeier maat gewoon hoog beginnen, beter 10 maten te groot dan 10 maten te klein. ik heb zelf met 19mm carb met sproeier 100 begonnen nu zit ik op 89.

89?? Woei, waarom heb ik dan zo een a-sociaal grote 110 in mijn 19mm?? Met welk filter rijd jij?:)
 
Originally posted by Repsac
Dus jij wou zeggen dat ie met die DR en 12mm meer zoop dan met een 21 mm ??

Dat snap ik ff niet.

Zeker weten.. een 12mm is maar 12mm en aangezien het 70cc is moet een een fockin grote sproeier monteren wil je t een beetje goed laten draaien... Zuipt VEEEEEEEEEEEL meer dan dr70 + 17,5mm..
 
Originally posted by Enrico@nrg


89?? Woei, waarom heb ik dan zo een a-sociaal grote 110 in mijn 19mm?? Met welk filter rijd jij?:)

Ik rij zelf ook met 110 maar dan helmbak.. en heb ook 19mm..

Niet elke scooter is t zeflde he blijk maar weer.. ik MOET echt 110 monteren anders krijgt i gewoon te weinig :)
 
Originally posted by Enrico@nrg


89?? Woei, waarom heb ik dan zo een a-sociaal grote 110 in mijn 19mm?? Met welk filter rijd jij?:)

std filter, malossi elementje en ingang flink vergroot.

moet ooit nog helmbak filter op komen maar voorlopig blijf ik zo rijden denk ik.
 
Mja, voor ckerheid..als jij wat langer aan het rijden bent met een op zich verkeerde carb. voor die cil...wordt het snel warm


Een grotere carb zorgt dus niet alleen voor hoge top en hard optrekken...maar ook voor een grotere koelcapaciteit. Iets wat je dus b.v. met die MHR-Rep wel nodig heb :)
 
ik rij zelf nu ook met replica en 12mm ...zuipt egt niet zoveel...valt reuze mee...ennuh jah egt top rijden haal je niet ...dan gaat ie stotteren

maarjah voor effies kan ut wel.

mzzl.
 
Back
Top