70cc inrijden.. liefst zo weinig mogelijk.

Status
Not open for further replies.

WW-70

Member of SRC Tuning Team
Hey mensen,
binnenkort is mijn scooter klaar, en dan moet ik hem gaan inrijden..
Kan ik hem zo laten bewerken zodat ik hem niet zo lang hoef in te rijden?
Want 500 km is wel heel erg veel voor een scooter die niet zo heel er vaak gebruikt gaat worden..
En hoe kan ik het beste inrijden dan?

Greetz,
Gavin!
 
Advertisement - register to remove this

70cc :) wat voor 1? gietijzer of aluminium??

Gietijzer: Rustig de eerste km's afleggen , goed smeren , rond de 300km is wel genoeg

Alu: Alleen ff je zuiger 20 km inrijde , goed warmlaten draaien en dan kan je wel gaan :)
 
gietijzer : 100km is MEER dan genoeg.

alu : 10 minuten warmdraaien en de eerste 2 km beetje rustig door trekken enzo...

gewoon een beetje rustig aan doen.
Je moet echt niet netjes 50 rijden de hele tijd. :)
 
olie sproeier:p:p nooit van gehoord

idd inrijden is vooral voor de lange houdbaarheid van de cilinder en aangezien jij tog niet zo vaak gaat rijden is het lange inrijden niet nodig.

PS btr rijd je tog wel ff 50km in voor alu en 100 voor gietijzer als je gelijk volgas zou gaan dan kan het weleens misgaan en cker goed afstellen voordat je er hard mee gaat rijden.
 
mja lijkt mij het veiligst, je kunt bij alu cilinder na 50 km rustig rijden ook wel afentoe blazen hoor maar niet te lang, gewoon een metertje of 100 150 meter
 
Zorgen dat die goed op temperatuur is en verder ja.... gassen. Maar zorg wel voor een goede smering.

Want ze zeggen wel inrijden, maar wat rijd je eigenlijk in? Gietijzer slijt echt niet van 100/500 km.
 
Ik heb nog nooit een cylinder ingereden :)
Altijd goed gegaan, cyls lopen goed en zien er net uit. En ik heb al heeeel wat cylinders nieuw gehad.
 
Omdat als je ff gaat kijken waarom je eigenlijk moet inrijden je erachter komt dat het nutteloos is... Denk niet dat de wand wel ff inslijt met inrijden, ook van de zuiger zullen er de benodigde delen niet afslijten... Om het ff op ze "Alkmaars 8P'' te zeggen...
 
voel maar eens aan de randen van de poorten van een gietijzeren cilinder, die moeten dus een beetje inrijden, van een alu is het zo hard en de zuiger relatief zo zacht dat dat toch bijna niet slijt dus hoef je die bijna niet in te rijden, en ik denk dat als je een cilinder netjes afwerkt dat 50 km inrijden (voor gietijzer) wel genoeg is
 
tazmanian_devil said:
voel maar eens aan de randen van de poorten van een gietijzeren cilinder, die moeten dus een beetje inrijden, van een alu is het zo hard en de zuiger relatief zo zacht dat dat toch bijna niet slijt dus hoef je die bijna niet in te rijden, en ik denk dat als je een cilinder netjes afwerkt dat 50 km inrijden (voor gietijzer) wel genoeg is

Ligt eraan wat voor gietijzeren cilinder je bedoelt... Als ik een cilinder heb die dat heeft dan werk ik het wel eerst ff af voordat ik het monteer... Zoals mijn Dr die na een km of 10 al zijn top reed, toen de tijd deed ik wel rustig aan, niet harder als 75 en niet langer als 20 sec top enz.. maar ach je wist niet beter...

Edit: Die dus niet eens afgewerkt was...
 
Last edited:
Polini 70cc Ghisa geloof ik.. Word dan Corsa ( corsa is getunede versie hè? ) dus word toch afgewerkt voordat hij erop komt..

Greetz,
Gavin!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top