70cc inrijden.. liefst zo weinig mogelijk.

Status
Not open for further replies.

WW-70

Member of SRC Tuning Team
Hey mensen,
binnenkort is mijn scooter klaar, en dan moet ik hem gaan inrijden..
Kan ik hem zo laten bewerken zodat ik hem niet zo lang hoef in te rijden?
Want 500 km is wel heel erg veel voor een scooter die niet zo heel er vaak gebruikt gaat worden..
En hoe kan ik het beste inrijden dan?

Greetz,
Gavin!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een 70cc aerox en heb polini cilinder enzo maar klopt het dat ik 500km moet inrijden.
En hoe hart mag ik max gaan gr niels


MOD edit: Ik hoop dat je gezien hebt dat het hier om een topic gaat van het jaar 2004.. Vele van die mensen zijn allang niet meer actief..
Dus het antwoord van niels ga je dan denk ik ook niet meer krijgen..

Gelieve de volgende keer een nieuw topic aan te maken..

Om het antwoord op je vraag te geven.. Het is niet slecht als je die cilinder 500km inrijd..
Persoonlijk zou ik dat wel doen als het ding voor straat gebruik is.. Het kan namelijk best wel even wat duren voordat de rauwigheid van de cilinder wand beter / gladder is ingelopen.. Overigens is dat ook beter voor je zuigerveren.. Want als je die door een rauwe cilinderwand ramt dan heb je de kans dat de zuigerveren straks een klap hebt gehad, en rijd je straks met beschadigde zuigerveren.

Ik heb dit geintje ook al eens vaker geprobeerd door amper of kort in te rijden, dit heeft bij mij nooit tot een goed resultaat geleid..
Wel die eerste keer toen de dealer zijn, je mag 500km niet harder als 30km/u rijden. Vond het toen wel wat betuttelt. Maar dit lijde wel tot een goed resultaat.

Wat overigens wel slecht is, als je die nieuwe cilinder gaat aftrappen door te veel en te lang op volgas te gaan rijden. En dan kan je hem wel warm hebben gereden, dan alsnog kan je de cilinder aftrappen..
Hoge en zware belasting (iemand achterop nemen of steile heuvel oprijden is ook slecht)

En hier verder stopt de discussie omdat het hier om een oud topic gaat

/close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top