70cc gaat hard genoeg, advies/hulp nodig met afstellen overbrenging

zipke70cc

Member
hallo heb een zip 2t 70cc
gaat max 65 op teller
setup
airsal 70cc
ontrgensd sito plus lang
17.5mm ontgrensd
orgi drukveer
6gr rollen
trekveren rood 2000rpm
iemand die richtlijn kan zeggen voor te vervangen dat ie sneller gaat zoals drukveer bevoorbeeld
 
Advertisement - register to remove this

hallo,
wie kan mij helpen met een richtlijn te geven voor 70cc laagtoerig wil er zoveel mogelijk kracht en top uit krijgen
setup nu
70cc airsal laagtoerig
sito plus ontrgensd
carb 17.5mm ontgrensd
rollen 6gr
rode trekveren 2000rpm
drukveer orgi

dacht zelf aan
gele drukveer malossi of witte
en geel of witte trekveren
5.5gr rollen of 5.7gr

grtjs
 
Ik heb je 2 topics samengevoegd aangezien hetzelfde probleem is en de omschrijving iets is aangepast.

Maar probeer even te zoeken op vario scooter afstellen, je overbrenging is net als met een fiets met versnellingen. Je wil zorgen dat je in het begin eigenlijk in een korte/lage versnelling zit, en op je eind in de langste/hoogste versnelling. De vario en koppeling werken met elkaar samen. Als je dat eenmaal begrijpt, dan zie je ook hoe simpel het is om goed af te stellen.

Daarom kan je alleen zelf testen met je rolletjes en drukveer. Wij kunnen niet zo zeggen doe zoveel gram dit, omdat elke scooter weer anders is, en zeker doordat bij een hoop mensen de scooter vaak niet goed is afgesteld.
 
Ik heb een 50cc quad die uit gaat waneer ik gas geef maar stationair wel blijft lopen. De ene keer doet ie het wel normaal andere keer niet
Post automatically merged:

Hoe plaats je eig een vraag
 
Naar de hoofd pagina gaan:

Daar gedeelte uitzoeken waar je vraag het beste past.

Dus alles over elektra onder elektra posten. Klik je daar op het forum deel.

Zie je ergens boven of onder een oranje knop met POST THREAD. En daar alles goed invullen inclusief je vraag.

Bevestigen onderaan bij zo`n knop en je post word gemaakt in dat gedeelte van het forum.
 
Bandenspanning goed?Remmen lopen niet aan?
Een std ontgrensd piaggio haalt makkelijk 80.
Ik had malossi sport 70 cc, multivar met 7,2 gr. witte drukveer en trekveer ook,fly clutch en een laagtoerig uitlaat of std.Hij liep 90+.
had een 50cc ging 85 nu 70cc gaat max 60 :/
merk wel dat als ik gas los laat dat die sneller stil gaaat mss dat mijn remmen aan lopen morgen kijken
 
pfff net gereden sproeier is goed heb iets zwaarde rollen gezet maar soms krijgt die prcs tikken ofs mss trekveren te strak heb rode 2000rpm
 
pfff net gereden sproeier is goed heb iets zwaarde rollen gezet maar soms krijgt die prcs tikken ofs mss trekveren te strak heb rode 2000rpm

Sorry maar ik snap niet goed wat je hier bedoelt.

Kleur sproeier is goed zeg je? Wat is de kleur dan

Je koppeling gebruik je bij het wegrijden, die heeft gauw geen effect meer. Je wil dat je koppeling aangrijpt bij het toerengebied waar je het meeste koppel hebt, daarna zitten de koppelingsschoenen vast aan je koppelingshuis en doen je trekveren dus niks meer.

Je drukveer zorgt ervoor samen met de rollen in welk toerengebied je scooter blijft, waarbij de overbrenging naar je langste stand gaat (voorste poelies helemaal zo dicht tegen elkaar, snaar zo hoog mogelijk, achterste poelies zo ver mogelijk uit elkaar, snaar zo laag mogelijk). Als je met een mountainbike in de zwaarste versnelling probeert weg te rijden is dat ook niet fijn, en zo zal het voor je scooter ook zijn als bijvoorbeeld je drukveer te slap is of je rollen te licht.

Dit is echt gewoon proberen en bijstellen.
 
Sorry maar ik snap niet goed wat je hier bedoelt.

Kleur sproeier is goed zeg je? Wat is de kleur dan

Je koppeling gebruik je bij het wegrijden, die heeft gauw geen effect meer. Je wil dat je koppeling aangrijpt bij het toerengebied waar je het meeste koppel hebt, daarna zitten de koppelingsschoenen vast aan je koppelingshuis en doen je trekveren dus niks meer.

Je drukveer zorgt ervoor samen met de rollen in welk toerengebied je scooter blijft, waarbij de overbrenging naar je langste stand gaat (voorste poelies helemaal zo dicht tegen elkaar, snaar zo hoog mogelijk, achterste poelies zo ver mogelijk uit elkaar, snaar zo laag mogelijk). Als je met een mountainbike in de zwaarste versnelling probeert weg te rijden is dat ook niet fijn, en zo zal het voor je scooter ook zijn als bijvoorbeeld je drukveer te slap is of je rollen te licht.

Dit is echt gewoon proberen en bijstellen.
ja hallo bougie is koffie bruin iets donker maar bttr als wit ;)
als ik zeg maar soms weg rij dan krijgt die schokje en pakt ie soms de kopeling ni ofs dus heb ff kopeling open gehaald zag dat segmentjes goed versleten zijn en niet ruuw meer dus heb een neiwe besteld morgen teste en afstellen
 
Back
Top