70cc EVO Inrijden

Status
Not open for further replies.

Prozhen

ghostrider-z
Volgende week ga ik eindelijk me 70cc EVO-Kit Monteren op me Aerox.
Nog tips bij het inrijden van me evo cilinder?Eerste 50 km toch rustig aan doen..?
 
Advertisement - register to remove this

Straat op en neer rustig rijden (max 70 km/h) en daarna vlammen
smile.gif


Nee gewoon 50 km lang niet echt lang volgas vlammen enzo niet heel de tijd vol optrekken

gewoon het normale inrijden alleen geen 350 km lang
smile.gif


ik zou gewoon gaan rijden en niet harder als 70 km/h gaan ofzo
 
Als je je cilinder echt goed wilt inrijden moet je het doen zoals Yamaha het zelf aangeeft in het onderhoudsboekje dat je bij je Aerox hebt gekregen. Heb ik zelf ook gedaan en mijn scoot loopt nu als een kogel.

Veel SUCCES
 
AAARRRGGGHHH KNUPPEL!!!!!!!!

je denkt toch niet dat ze in de race tijd hebben om 500 km in te rijden??

NEE daar rijden ze 1x de straat op en neer en klaar, vlammen! maar omdat het daar niet uitmaakt hoe lang alles meegaat doen ze het zo je kunt gewoon het beste de 1e 50 km rustig aan doen en de rest gewoon vlammen!!! daarom zit er ook een loden/grafieten laagje op je zuiger, das om het inrijden te verlengen zeker??

DENK NA!!!!
 
Stoer hoor, ruud weer met zijn race.

het gaat hier om huiselijk gebruik, DUS:

die 450 km heeel veeel varieren in gas, en geen lange stukken rijden! En het gaat niet om hoe hard je gaat natuurlijk maar om de hoeveelheid toeren dus die 70 km/h is niet errug bindend, je moet gewoon 3/4 gas geven.


Hey ik hoorde trouwens van iemand een verhaal
dat een kerel zijn scooter onbelast en met een volle benzine tank op een rollerbank ofzo zette, en toen zijn tank leeg reed met vol gas, en dat was dan een goede manier om in te rijden??? Is dit gezond?

Ik denk van niet....

SvR
 
hmmz ga jij je RACE cilinder maar 450 km inrijden

Is je zuigerveer al bijna op
smile.gif
hoppa nieuwe zuigerveer erin en weer 450 km inrijden?? schiet niet op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar geloof je het niet, mij boeit het niet
 
Opgestart door Sjoerdyo:
Stoer hoor, ruud weer met zijn race.

het gaat hier om huiselijk gebruik, DUS:

die 450 km heeel veeel varieren in gas, en geen lange stukken rijden! En het gaat niet om hoe hard je gaat natuurlijk maar om de hoeveelheid toeren dus die 70 km/h is niet errug bindend, je moet gewoon 3/4 gas geven.


Hey ik hoorde trouwens van iemand een verhaal
dat een kerel zijn scooter onbelast en met een volle benzine tank op een rollerbank ofzo zette, en toen zijn tank leeg reed met vol gas, en dat was dan een goede manier om in te rijden??? Is dit gezond?

Ik denk van niet....

SvR


HAHA! jij bent gek! een beetje 450 km je RACE cilinder inrijden, 50 of 100 is genoeg man! straks is ie lui geworden en dan kan je je RACE prestaties wel gedag zeggen, maar ja, doe maar wat je zelf wilt...

Ik ken iemand met een Buxy die dat met zijn MHR-rep. had gedaan, de hele tijd gas open, gas dicht, gas open, gas blablablavla
dat ding rijdt als een mongool! superhard optrekken en superhard....
 
jaja,ik ga echt nie 450 km inrijden met een race-cil. Ruud heeft gelijk,over ; Is je zuigerveer al bijna op hoppa nieuwe zuigerveer erin en weer 450 km inrijden?? schiet niet op !!!
nee dat zal niet opschieten,duzz gewooon 50 km veel in toeren wisselen(gas open,gas dicht,blalbal)
 
Ik heb me MHR cilinder dus wel gewoon 500km ingereden, want naar mijn weten zat er alleen in de MHR-Team cilinders z'n speciaal laagje dat je alleen ff de straart heen en weer door hoeft te vlammen en dat ie meteen ingereden is
 
Hmmm, ik heb dus een Top 50cc snel, en die rijd ik nu 400 kilometer in.

Als je laag in toeren blijft is je zuigerveer echt niet al op na 400 kilometer lul niet zo raar. Misschien is 400 veel, maar dan is die honder extra gewoon voor de veiligheid, mij maak je niet wijs dat hij na 2x de straat op en neer al klaar is.

Ten eerste staat het in het boekej dat bij je cilinder zit, ook dta je de eerste 400 kilometer rustig moet rijden, voor de beste prestaties, en die kerel die bij parts unlimited achter de balie staat zegt het ook, veel wisselen in toeren de eerst 400 kilomter. Ik zeg ook niet dat je nooit het gas open mag gooien, tuurlijk wel, maar ik wordt geen ziek van die Ruud met zijn race de hele tijd. Dit is geen racelijke gebruik man!

Een cilinder inrijden doe je niet zo. Volgens niemand niet. Alleen Ruud zegt het, en Ruud is de God... NOT!

SvR
 
... Als JIJ alles weet, wat doe JIJ dan hier op dit forum?

Als ik jou was zou ik contact opnemen met één van de race-teams en vragen of ze nog een scooter hebben die 400Km ingereden moet worden.
 
Sjoerdyo: wie zegt dat ik een god ben??

ik niet i.i.g., jij hebt gewoon een gietijzeren cilinder zonder speciale lagen op je zuigerwand...

Ik heb mijn TP70 Trophy (ook gewoon gietijzer) ook 300 km ingereden..

Zie jij mij ergens zeggen dat je IEDERE cilinder maar 50 km hoeft in te rijden??

En het gaat over een EVOLUTION 70, dat is wel degelijk een racecilinder en dient dus ook zo ingereden te worden (of eigenlijk niet inrijden)!!!! en die levensduur van 400 km van een zuigerveer is idd boelshit als je gewoon normaal rijdt (goed warm rijden blabla) gaat ie ongeveer 2500 km mee
 
stelletje knuppels.....race cilinder dus de mhr,evo en hebo race cilinders hebben gesmede zuigers die zetten (bijna) niet uit als ze warm worden dus die hoef je theoretisch niet in te rijden maar als je inderdaad een km of 50 niet gelijk constant top toeren gaat draaien gaat jou cilindertje wel lang mee hoor maar je hoeft hem echt geen 500 km in te gaan rijden of weet ik veel wat jullie aan het beweren waren....dus 's ochtend goed opwarmen en niet heel de tijd vollebak zorg gewoon dat ie goed warm is....
 
en m'n alu 70 w-poort (ook zonder speciale lagen op zuigerwand) heb ik oog gewoon +- 300 km ingereden! maar dan geloof je het niet, ga toch de scootin' lezen man

[update] JOEPIE eindelijk iemand die het met mij eens is
smile.gif
JEUH joepie enz enz
biggrin.gif


[This message has been edited by Ruud (edited 07 September 2000).]
 
Die gozer waarbij ik die cilinder had gekocht die zei ook dat ik beter de 1e 300km rustig aan kon doen, zodat je een langere levensduur van je cilinder heb.
 
B@s: heb jij een MHR 50 of een team (of zijn er nog andere versies??)

de Team heeft nl. ook een gesmede zuiger met grafieten laag erop...

Inrijden is dus ook daar nauwlijks van toepassing
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top