70cc DR op en vespa.

Jackolantern

Well-Known Member
Hi all,
vraagje. wat moet ik verwachten voor snelhied als ik mijn 50cc inruil voor een DR-70cc op de zelvde vespa carter. Malossi filter & 12/10carb 63 sproier met een city power uitlaat zonder prop. Vast op een gewoon ciao.
grtz
 
Advertisement - register to remove this

Mn broertje heeft ook zo'n vespa met DR

Setup:
70cc DR
13/13 carb.
Malossi powerfilter (zo'n zwart kastje, dus niet die grote rode)
en het "Kanon" een aangepaste std. uitlaat... onbegrensd etc..

hij trekt mijn firefox eruit :( ... En haalt me ook met gemak in...

maja ik heb 50cc op n ding dat 5 keer zoveel weegt... :P
 
63 is wel erg groot voor deze setup btw..

maargoed , een 43mm cilinder (ipv 38mm) zal je voornamelijk meer trekkrahct geven , ook wel wat snelheid , echter licht dit ook aan de Poelie die erachter op zit zoals Crazybond 007 als zei..
 
ik zou er dan wel een sneller uitlaatje(proma ofzo?) op zetten en een 13/13 en de inlaat zal toch ook wat uitgevijld moeten worden tog?
ohja malossi filtertje heb je zeker nodig.

btw; Vario haalt zeker veel uit op die brommertjes maar haalt dacht ik 5kmh van de top af ofzoiets
 
Met std vespa vario wordt je top langzamer ja.. Maar met een polini speedcontrol voorvario ging ik zon 65km/h met een 38mm cilinder en geveild blokje met een Leovinci Handmade. De uitlaat is heel belangrijk bij vario of poulie. De leo HM rijd zeer goed met vario. Met poulie kan je beter een proma cc oid hebben. Kijk ook eens op http://www.vespa-ciao.nl staat alles op ;)
 
ik zou er dan wel een sneller uitlaatje(proma ofzo?) op zetten en een 13/13 en de inlaat zal toch ook wat uitgevijld moeten worden tog?
ohja malossi filtertje heb je zeker nodig.

btw; Vario haalt zeker veel uit op die brommertjes maar haalt dacht ik 5kmh van de top af ofzoiets


1mm grotere carburateur doet niet veel hoor , teminste als er nu een 12mm op zit..
 
Back
Top