70cc dip

chrissje

New Member
ik heb een gilera runner 70cc (nieuwe model)
hij gaat vooruit pas bij 5k rpm en volgas gaat hij naar 8k en daarna krijg ik een dip en hij gaat naar 7k rpm en duurt heel lang tot dat hij weer meer rpm krijgt en meer snelheid krijg
ik heb nu dmp wit trekveren,originele drukveer 6,5 gram rollen
 
Advertisement - register to remove this

Probeer je originele trekveren eens, durf er bijna geld op in te zetten dat die DMP zijn versleten.
En dan rollen is een kwestie van proberen, zou beginnen met 6gram erin ipv 6.5
 
Probeer je originele trekveren eens, durf er bijna geld op in te zetten dat die DMP zijn versleten.
En dan rollen is een kwestie van proberen, zou beginnen met 6gram erin ipv 6.5
ik heb net nieuwe witte trekveren er in
ik heb gelezen dat trekveren alleen tot en met ongeveer 20km per uur regelen ik krijg het dip bij ongeveer 65 km per uur dan gaat hij heel traag optrekken
 
Min dat is het wel handig om te weten welke setup je hebt.
Post automatically merged:

Wat ik je wel kan mee geven, als je een 70CC DR kan ik daar weinig over zeggen. De 70CC stage6 streetrace is wel iets beter, maar de rollen vergeleken met je drukveer is best zwaar. ik was zelf van 6.5gr naar 5.5gr gegaan en dat was een groot verschil in prestaties. ook met een malossi witte drukveer

Aan de hand van je uitlaat, als je een sito of SP uitlaat hebt, dan zijn de prestaties minder dan een zonder cat.

het volgende is, heb je je luchtfilter wel aangepast, want heel leuk en aardig dat je een 70cc hebt (meer volume) daar moet je rekening mee houden en je sproeier maat, met een grotere diameter kan je ook makkelijk naar sproeier maat 84-86 als je een dellorto phva 17.5mm hebt.

voor de overbrenging van achter (meer uitleg aub) weet ik niet wat voor koppelings huis je hebt, maar ik had een soort gelijk probleem. de want van dlhet koppelingshuid was net iets te ruw waardoor de koppeling niet vrij kon slippen. Ook voor de trek veren ik had die van polini gebruikt met een afstelbare koppeling.

Kwa membraan plaatjes, mort je ook weten welke je erin hebt zitten, ik had zo dus ook de fout gemaakt om 0.4mm erin te zetten, met een gietijzer kon ik beter overweg gaan mete0.35 of 0.30mm.

Je bougie heeft ook invloed, op de prestaties. de verkeerde speeling kan ervoor zorgen dat hij niet goed rijd.

Heb jij nog je STD vertanding? want toen ik de STD vertanding erin had zitten en met 4.5k toeren wwg trok ging dat ook nergens over, had de verhouding iets langer gemaakt ook om een auto wheelie te voorkomen.





all in all, heb je een paar tips mocht je vragen hebben, dan help ik je zeker.
 
Last edited:
Back
Top