puchcrosser321

Well-Known Member
Ik vraag af of er nog veel 70cc cilinders zijn voor morini motorblokken, ik heb zelf nu een gietijzeren polini cilinder die nog goed is. Kwam erachter dat die krengen echt duur zijn en bijna nergens meer leverbaar. Maar ik wil wel eens weten of dr meer is. Ik kwam nog een 70cc malossi cilinder tegen voor morini maar verder niet veel. Is er niet een DR70 voor morini? Of zijn er andere passende cilinders, bijv een piaggio of minarelli cilinder.

Als je iets weet hoor ik t graag, linkjes van morini cilinders zijn welkom!

Edit: ik heb ook een vraagje over vertanding van morini, wat is de standaard vertanding verhouding?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ja, er is een DR-70 voor Morini. Zowel lucht (KT00057) als vloeistof (KT00117) gekoeld.
Met deze type-nummers kun je zo ook vinden op eBay/Amazon.

Niet ieder Morini blok komt standaard met dezelfde vertanding. Suzuki Katana is bijvoorbeeld korter dan die onder een SR2000.
 
Last edited:
Ja, er is een DR-70 voor Morini. Zowel lucht (KT00057) als vloeistof (KT00117) gekoeld.
Met deze type-nummers kun je zo ook vinden op eBay/Amazon.

Niet ieder Morini blok komt standaard met dezelfde vertanding. Suzuki Katana is bijvoorbeeld korter dan die onder een SR2000.
Weet je toevallig ook hoe het zit met krukassen? Ik heb een watergekoelde morini met carburateur SR50 maar weet niet welke krukas ik moet hebben. Heb ergens gehoord dat je van een minarelli krukas kan gebruiken maar ik denk dat dat niet kan?
 
Weet je toevallig ook hoe het zit met krukassen? Ik heb een watergekoelde morini met carburateur SR50 maar weet niet welke krukas ik moet hebben. Heb ergens gehoord dat je van een minarelli krukas kan gebruiken maar ik denk dat dat niet kan?
Minarelli krukas zal idd niet kunnen. Ik heb zelf een standaard morini pen 12 krukas. Die zijn prima. Ik heb er nu een malossi 70 op zitten en nog nul problemen gehad met de krukas, ook nergens last van gehad met de 70 polini.
 
Weet je toevallig ook hoe het zit met krukassen? Ik heb een watergekoelde morini met carburateur SR50 maar weet niet welke krukas ik moet hebben. Heb ergens gehoord dat je van een minarelli krukas kan gebruiken maar ik denk dat dat niet kan?
Dat kan inderdaad niet.
Ik weet dat er assen waren van Rito en Top Racing.
 
Last edited:
Back
Top