70cc begrenzen?

nu3t

Member
Korte vraag. Is het mogelijk om een 70cc te laten begrenzen tot ~50km/h. Wat voor begrenzer is hier dan geschikt voor?

Bedankt alvast,
 
Advertisement - register to remove this

Met een 2takt ga je dat nooit lukken helaas. Snap niet dat je een 70cc gaat begrenzen als je ook gewoon met een originele cilinder kan rijden.
 
Met een 2takt ga je dat nooit lukken helaas. Snap niet dat je een 70cc gaat begrenzen als je ook gewoon met een originele cilinder kan rijden.
Ik had begrenzer.nl gecontacteerd en zij zeiden dat dit prima kon..? Gaat dit niet lukken omdat een 70cc al direct in zijn toeren zit?
 
Het is sowieso slecht voor je blok om hem op zijn toeren te bregenzen helemaal met een 70cc. Waarom voer je hem gewoon niet zelf af en zet er een standaard 50cc onder en varioring er weer in. Met een 2takt is dit echt niet zoveel werk. Nu wil je hem laten begrenzen op toeren. Dit is echt slecht voor je blok omdat hij zijn toeren dan nog minder kwijt kan. Die Brom CDI doet hem al pijn (bewijze van spreken)
 
Ik had begrenzer.nl gecontacteerd en zij zeiden dat dit prima kon..? Gaat dit niet lukken omdat een 70cc al direct in zijn toeren zit?

Dat zeggen ze om je een begrenzer aan te smeren zodat zij aan je verdienen.
Als de cilinder meer vermogen geeft dan standaard moet je hem ook meer temperen om hem rustiger te krijgen.
Een 2takt leverd meer vermogen af dan een 4takt omdat een 2takt iedere krukas omwentelijk meer arbeid en vermogen afgeeft.
Als je een uitlaat prop gaat monteren, word je afstelling daarmee ook verpest. En door die uitlaat prop zal de cilinder zijn uitlaat gas gewoon doorheen proberen te duwen. Wat dus ook veel meer weerstand gaat geven.. Dus je cilinder en uitlaat worden gigantisch veel heter dan wat normaal is kwa temperatuur met een kans op een eventuele warmloper. Het is overigens niet zo dat als je een 2takt 70cc cilinder begrenst op snelheid dat je dan wel meer koppel hebt want dat is niet zo.
En met afstelling verpesten bedoel ik te zeggen dat het heel moeilijk / lastig word om je setup kwa afstelling van ook je brandstof dan nog goed te krijgen.
 
Last edited:
Bedankt voor jullie reacties, hier heb ik veel aan. Dan maar zonder begrenzer, ik wil graag 70cc rijden maar op de rollerbank gewoon netjes 50-60.. Zodat hij niet in beslag wordt genomen. Want daar ben ik bang voor ;)
 
Dat bestaat niet.. Maar goed je kan zo door blijven rijden met een keer kans dat hij toch een WOK krijgt en dan ben je alles kwijt.
Of je draait de knop om in je hoofd en maak het ding gewoon origineel. Met de kans dat je minder sneller word staande gehouden. Op een gegeven moment val je toch wel een keer door de mand zeker als je 70cc rijd want dat hoor je gewoon.
 
Dat bestaat niet.. Maar goed je kan zo door blijven rijden met een keer kans dat hij toch een WOK krijgt en dan ben je alles kwijt.
Of je draait de knop om in je hoofd en maak het ding gewoon origineel. Met de kans dat je minder sneller word staande gehouden. Op een gegeven moment val je toch wel een keer door de mand zeker als je 70cc rijd want dat hoor je gewoon.
Bedankt voor je antwoord.. Klein vraagje nu je het er toch over hebt: Doen ze op een 70cc sneller een inbeslagname of gewoon een WOK uitdelen?
 
Back
Top