70cc aerox start probleem

Hallo ik heb een aerox 70cc uit 2005 roze top ik heb nu voor de 2e keer last van een start probleem onderlaatst heel de brommer opnieuw afgesteld dat hij minder rijk liep.
Nu heb ik voor de 2e keer dat hij niet wilt starten of wel start maar niet aanblijft de scooter heeft genoeg compressie en vonkt luchtfilter alles is in orde alleen blijft hij steeds hetzelfde doen de bougie is ook elke keer zeik nat de laatste keer heb ik een nieuwe bougie erin gedaan en deed hij het weer heeft iemand ideeen waar het aan kan liggen aangezien ik op het moment geen flauw idee meer heb.
Post automatically merged:

Is een watergekoelde aerox 70cc dellorto 17.5 mm carburateur
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo ik heb een aerox 70cc uit 2005 roze top ik heb nu voor de 2e keer last van een start probleem onderlaatst heel de brommer opnieuw afgesteld dat hij minder rijk liep.
Nu heb ik voor de 2e keer dat hij niet wilt starten of wel start maar niet aanblijft de scooter heeft genoeg compressie en vonkt luchtfilter alles is in orde alleen blijft hij steeds hetzelfde doen de bougie is ook elke keer zeik nat de laatste keer heb ik een nieuwe bougie erin gedaan en deed hij het weer heeft iemand ideeen waar het aan kan liggen aangezien ik op het moment geen flauw idee meer heb.
Post automatically merged:

Is een watergekoelde aerox 70cc dellorto 17.5 mm carburateur
Is die bougie nat van bezine of olie?
 
Welke sproeier maat heb je?
Ik heb nu sproeier 106 erin zitten
Post automatically merged:

Of koelvloeistof?
Choke in orde?
Choke is in orde koelvloeistof is ook gewoon in orde
Post automatically merged:

Hallo ik heb een aerox 70cc uit 2005 roze top ik heb nu voor de 2e keer last van een start probleem onderlaatst heel de brommer opnieuw afgesteld dat hij minder rijk liep.
Nu heb ik voor de 2e keer dat hij niet wilt starten of wel start maar niet aanblijft de scooter heeft genoeg compressie en vonkt luchtfilter alles is in orde alleen blijft hij steeds hetzelfde doen de bougie is ook elke keer zeik nat de laatste keer heb ik een nieuwe bougie erin gedaan en deed hij het weer heeft iemand ideeen waar het aan kan liggen aangezien ik op het moment geen flauw idee meer heb.
Post automatically merged:

Is een watergekoelde aerox 70cc dellorto 17.5 mm carburateur
Kan het misschien zijn dat de bougie niet goed genoeg vonkt aangezien dat met de vorige ook zo was
 
Hallo ik heb een aerox 70cc uit 2005 roze top ik heb nu voor de 2e keer last van een start probleem onderlaatst heel de brommer opnieuw afgesteld dat hij minder rijk liep.
Nu heb ik voor de 2e keer dat hij niet wilt starten of wel start maar niet aanblijft de scooter heeft genoeg compressie en vonkt luchtfilter alles is in orde alleen blijft hij steeds hetzelfde doen de bougie is ook elke keer zeik nat de laatste keer heb ik een nieuwe bougie erin gedaan en deed hij het weer heeft iemand ideeen waar het aan kan liggen aangezien ik op het moment geen flauw idee meer heb.
Post automatically merged:

Is een watergekoelde aerox 70cc dellorto 17.5 mm carburateur
Blijft die aan als je bij het starten gas bij geeft?
 
Ik heb nu sproeier 106 erin zitten

Dan heb je waarschijnlijk ook een enorme powertoeterfilter op de carburateur staan?
Heb jaren terug een Aerox gehad met een vriend/sleutelmaat welke ook een TP (oude roze top) cilinder had met bijbehorende kop.
Ander type membraan (van Malossi) maar met standaard spruitstuk i.c.m. een 21mm carburateur en standaard luchtfilter zonder de tube.
Zat het e.e.a. aan snel spul in v.w.b. de vario en koppeling plus poelies e.d., hoe en wat weet ik niet meer maarrrr..
In combinatie met de (oude en echte) Top Performance Nardo uitlaat ging dat als een malle!

Dat scootertje liep makkelijk 125 km/u op de sloffen met af en toe een uitschieter.
Weet niet meer zeker of dat de tandwielverhouding ook was aangepast maar dat ding ging als de brandweer!

Lees altijd veel over wheelies maar deze deed dit constant zonder achterop te gaan zitten of aan het stuur te gaan trekken.
Is niet echt van belang maar er moet zeker wel meer power uit te halen zijn als wat je nu ervaart.

En het geheel juist en correct afgesteld zal zeer waarschijnlijk ook je startproblemen oplossen!
 
Last edited:
Back
Top