70cc 2takt

Zippiemonster

New Member
Hoi allemaal,
Ik had een vraagje. Ik twijfel tussen een top performance 70cc luchtgekoeld en een polini 70cc luchtgekoeld. Nou weet ik dat de top performance cilinder laagtoerig is, weten jullie of de polini cilinder laag of hoogtoerig is?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Er zijn heel veel verschillende polini 70cc cilinders. Het ligt er heel erg aan welke je neemt. Het ligt ook aan de soort scooter. Maar degene die ik denk die je bedoeld is wel laagtoerig. Wat is je budget? En voor welke scooter is het?
 
Deze cilinder is van gietijzer en dus laagtoerig. Wat heb je nu voor cilinder? Zelf zou ik gaan voor een 19mm carburateur, je zou dan iets meer vermogen moeten hebben dan een 17,5. Ik rijd zelf met een dr70 met een 21mm voor die extra power. Beetje overkill maar ik rijd er ook niet dagelijks mee. Je zou het even moeten testen en als het je niet bevalt een 19mm er op zetten.
 
Gietijzer is laagtoerig en alu kan middeltoerig of hoogtoerig zijn. Ik weet ook niet helemaal, maar ik weet in ieder geval dat gietijzer laag is. En alu vaak hoog. Je kan het ook horen aan het geluid dat hij gewoon meer toeren maakt.
 
Gietijzer is laagtoerig en alu kan middeltoerig of hoogtoerig zijn. Ik weet ook niet helemaal, maar ik weet in ieder geval dat gietijzer laag is. En alu vaak hoog. Je kan het ook horen aan het geluid dat hij gewoon meer toeren maakt.
Klopt geen biet van, elke cilinder heeft zijn eigen karakteristieken. Zo heb je ook mid-race gietijzeren cilinders. Je kan ook je cilinder bewerken voor extremere timing etc. Dus het ligt totaal aan wat je er mee doet.

als je een snelle giet wilt voor luchtgekoeld moet je een polini corsa halen trouwens, slijtvast en goed afgewerkt. Snelste giet voor luchtgekoeld qua giet 70
Post automatically merged:

Trouwens, je kan wel zeggen dat je twijfelt tussen 2 cilinders. Maar wat is de rest van je setup dan? Want die rollen die je noemt zijn belachelijk zwaar voor een 70’er
 
Back
Top