This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

70 team tunen [pia]

Big B NRG

Well, this is awkward
Ik had een paar vraagjes....

Kan je dat spijltje wat in het midden van de uitlaatpoort zit verkleinen of is dat niet wijs?

kan je de uitlaat poort ook nog vergroten?

En is het wijs je spoelpoorten te polijsten?

Hebben jullie nog andere suggesties?

ik zie het wel
 
Misschien dat er bij de sticky topics wat te vinden is voor je. Er is er zowieso 1 voor tunen enzo. Zoek die ff op bij de sticky's in het beginnersforum!

Suc6 ermee.
 
als je nou je cilinder op maat wil maken van je carter hoe doe je dat?

En moet je nog ergens naar kijken wat belangrijk is?

ps. ik heb de search gebruikt
 
me cilinder (team 70) en carter waren al aardig op maat...daar kon heel weinig vanaf...wat zou ik nog meer kunnen veranderen...

Ik heb gelezen dat je de uitlaatpoort kan polijsten...kan je dat spijltje nog kleiner maken...of minder lang?

en de uitlaatpoort zelf groter maken een mm ofzo? (hier heb ik nix over gevonden)

Dus wie heeft er antwoorden voor mij(zinnig graag)
 
 
Ik zou 1 tot 1,5 hoger gaan in je uitlaatpoort...maak het niet al te extreem... 21,5 mm is de max...daarna is het: Hap !..
Breder zou ik ongeveer 5, 6mm breder gaan...

Maar het beste is natuurlijk gewoon een poortmapje zien te krijgen...en beetje rond informeren want het beste is voor die team,.
 

5 a 6 mm breder, vind ik wel veel hoor
 
Uitlaatpoort ophogen tot 21,5 mm???
Volgens mij ben je nie helemaal goed...
Tja wie ben ik eigenlijk
 
bij het terugleggen wordt de bovenste laag van de spijl (de cillinderwand op de spijl dus) dunner gemaakt waardoor er minder kracht op de zuiger komt te staan. Dit zorgt er voor dat de zuiger en de zuigerveren minder hard slijten.
 
Als je nog nooit een alu cilinder met nicasilwnad hebt getuned zou ik niet met een mhr beginnen...