70 cc vastgelopen

Zult85

Well-Known Member
Ik heb zo'n 2 maanden geleden een Athena Eurocilindro 70cc-er gekocht. (voor op mijn DJ Kymco met 21mm carbu, TG uitlaat)

Nu issie kapot.. althans het is vrijwel zeker dat ie is vastgelopen.

ik had het wel een beetje verwacht, aangezien ik em gewoon niet lang genoeg heb ingereden.... :rolleyes: Niet echt slim natuurlijk. ik reed gistermiddag weg, nadat ik em 3 min had laten warmlopen. Na een meter of 450 begon dat ding te horten en te stoten, wat gevolgd werd door een schurend lawaai... Ik dacht dus meteen :eek: dat ding is vastgelopen.. Kreeg em ook niet meer aan de praat.. Nou ja ik dus weer naar huis. Nadat ik de cilinder deruit haalde kon ik geen echte krassen op mijn cilinderwand vinden.. :? Mijn zuiger was dus wel helemaal zwartgeblakerd enzo.. Hier wat foto's >

http://scooterforum.phpwebhosting.com/uploader/images/1022529011-cilinder-zuiger.jpg

Lijkt mij dat die zuiger sowieso aan vervanging toe is.. :#
Laat me horen wat je dr van denkt.. Ik weet zelf niet echt wat ik ermee aanmoet. :|

alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

je hebt gewoon met foute afstelling gereden, als er verder geen krassen op zitten, krijg je hem misschien wel weer aan de praat als je al dat roet hebt verwijderd. Ik zou trouwens dat de ciliner van polini is, of is dat alleen de kop?

Originally posted by malle neo's
Ik zou trouwens dat de ciliner van polini is, of is dat alleen de kop?

Nee, zal wel gewoon een Corsa-kop zijn... Een maat van me had deze ook i.c.m. een Athena 70cc...

Originally posted by ikke123
Lijkt me wel dat zuigerveer niet goed is, er zit allemaal roet onder.

Inderdaad, het lijkt wel of zuigerveer hardstikke gaar is... Liep hij wel constant, en starte hij wel goed [compressie]...

HET IS EEN ATHENA EUROCILINDRO ALU 70 CC met EEN POLINI CILINDERKOP...

de scooter had niet echt startproblemen - hij heeft het een een paar weken gewoon goed gedaan.. Compressie was wel goed dus.

Geen dipjes, de teller schoot in een streep omhoog. [detail... 100 mtr sprint 12,5 sec :#]
Daarom denk ik niet dat het aan bv een te grote sproeier kan liggen. Ik had tot nog toe niet echt problemen mee gehad ofzo..
|(

Originally posted by Zult85

Laat me horen wat je dr van denkt.. Ik weet zelf niet echt wat ik ermee aanmoet. :|

alvast bedankt

Wat heb je al geprobeerd? Duw er eens een andere zuigerveer om, haal die roet weg en kijk wat tie doet. Proberen=weten. :)

is je krukas nog wel goed?
bij kymco wordt de big-end slecht gesmeerd omdat het mengel niet recht erop komt. zou het kunnen dat je as naar z'n grootje is?

en nog een tip voor kymco- rijders: neem een schijfrem!

Back