70 cc op een malaguti f12 standaard krukas

lingen

Well-Known Member
Ik heb me scooter pas weggebracht bij een scooter zaak, me cillinder en carb. bleken kapot te zijn.. Ik vroeg meteen om een 70 cc cillinder, maar hun beweerde dat die niet op mijn krukas past. Het gaat om een standaard krukas van een Malguti F12...

Ik wil wel is weten of dat klopt? Dus als iemand een idee heeft zou het fijn zijn om te antwoorden.
 
Advertisement - register to remove this

ligt eraan wat voor 70cc :)
en wat voor krukas erin zit, standaard is die pen 10 bij mina geloof ik..
een DR70cc, wat een leuke beginner is, zou gewoon moeten passen :)

misschien bedoelt de dealer dat het verstandiger is om een andere as aan te schaffen vanwege de hogere krachten met een 70cc
 
Indd, passen zal het wel, maar ik denk niet dat de rest het leuk zal vinden om opeens die kracht over te brengen, en opzich kan een krukas best wel iets hebben, maar zijn de lagers meestal de boosdoeners.
 
Indd, passen zal het wel, maar ik denk niet dat de rest het leuk zal vinden om opeens die kracht over te brengen, en opzich kan een krukas best wel iets hebben, maar zijn de lagers meestal de boosdoeners.



onzin , de lagers die erin zitten zijn wel goed , ik gebruik ook gewoon std lagers op allerlei 70cc setups , in mijn racescoter zitte ook gewoon c-3 lagers..

aan de lagers zal het absoluut niet liggen.

als er iets kapot gaat is dat het onderste drijfstanglager..

krukaslagers gaan alleen kapot door verkeerde montage en bijv. dingen als smering , en door slijtage..
 
onzin , de lagers die erin zitten zijn wel goed , ik gebruik ook gewoon std lagers op allerlei 70cc setups , in mijn racescoter zitte ook gewoon c-3 lagers..

aan de lagers zal het absoluut niet liggen.

als er iets kapot gaat is dat het onderste drijfstanglager..

krukaslagers gaan alleen kapot door verkeerde montage en bijv. dingen als smering , en door slijtage..

Nou, als jij dat onzin vind, rij jij maar eens 10.000km op je standaard lagers, en zet dan maar een dikke setup erop.. lagers slijten op een bepaalde manier in, en als je dan opeens een hoop meer vermogen krijgt, dan zal dit invloed op je lagers hebben.

Dus ik zeg niet dat je meteen C4's nodig hebt, ik doelde erop dat je al reeds ingelopen lagers misschien kapot kunnen gaan.

Snap je?
 
Lagers die origineel om je krukas heen zitten zijn idd al c3. En zijn al goed genoeg. Bigend gaat meestal de pijp uit als je er een 70 op mikt.

10.000 km en dan een 70cc erop, tjah risky. Al is het met een dr70 geen ramp
 
Nou, als jij dat onzin vind, rij jij maar eens 10.000km op je standaard lagers, en zet dan maar een dikke setup erop.. lagers slijten op een bepaalde manier in, en als je dan opeens een hoop meer vermogen krijgt, dan zal dit invloed op je lagers hebben.

Dus ik zeg niet dat je meteen C4's nodig hebt, ik doelde erop dat je al reeds ingelopen lagers misschien kapot kunnen gaan.

Snap je?

nieuwe lagers kunnen net zo goed kapot gaan...

het gaat niet om de leeftijd van een lager , als een lager versleten is is het wat anders , maar zolang het lager nog goed is maakt het niks uit.
 
Back
Top