70 cc lc op puch wat wel ?

Bart said:
Laat jij je olie maar uit je carter lopen, zullen je tandwielen leuk vinden in je blok.
nu hoor maar ik dat afgeloten :S dus soort ducati iedee of een as die voor zorgt dat kopeling verder weg zit

C4rN @ meer dan jou denk ik :)
 
droge koppeling heeft als voordeel dat het veel minder weerstand heeft , dan ook nog ff rechte vertanding :p

mja , std koppeling kun je eerst eens mee beginnen , links en rechts wat aanpassen :p

als je echt een Puch blokje wilt klaarmaken met een andere cilinder etc zou ik wel even zorgen dat je weet wat je doet , als je al niet weet of een evo cilinder wel of niet wil.... zou je zelf topch wel moeten kunnen inschatten als je met zoiets aan het verbouwen wilt...
 
Bart said:
Laat jij je olie maar uit je carter lopen, zullen je tandwielen leuk vinden in je blok.

is gelul man.. de tandwielen in een puchblok hoefen echt niet gesmeert te worden..

als je idd "droog" wil gaan rijden moet je wel dichte lagers plaatsen..

kep ook nog ergens een foto van een droog koppeling in een puch blok zou ff de foto opzoeken..
 
Je moet ook zeker wel je koppeling aanpasse, want een vriend van mij trok met een 75 metrakit al helemaal krom als die der 200 meter mee reed
 
ik trok al een verlichte 3 klauw koppeling krom met 70cc airsal, 15mm en GP :X..
je zou een plaat kunnen draaien die zeg maar achter de segmenten zit..

anders moet je HANK ( die mini-bike gast ) is pm,en hij weet daar wel meer over..
( hij had ooit is een topic op het pochforum gepost over puch koppelingen )
 
Ja die vriend van me die had een plaat boven op ze koppeling gemaakt zodat ie niet meer krom kon trekke, ik heb nog wel ergens een foto maar kzou eigenlijk niet weten hoe ik die kan plaatsen
 
puch-racer said:
is gelul man.. de tandwielen in een puchblok hoefen echt niet gesmeert te worden..

als je idd "droog" wil gaan rijden moet je wel dichte lagers plaatsen..

kep ook nog ergens een foto van een droog koppeling in een puch blok zou ff de foto opzoeken..

Ik heb weleens met een blok zonder olie gereden op een puch. Mijn achterwiel blokkeerde. Nadat alles wat afgekoelt was kon ik weer verder rijden.. :rolleyes: :rolleyes: . Volgens mij zit er bij je koppelingshuis een bronzenbus. Ik denk dat deze ook olie wil.... Maar hoe je het ook bekijkt, je moet veel aanpasen. En als ik jou was zou ik 90 km/h oid rijden zonder olie. Dit geeft een herrie, warme tandwielen en onnodige weerstand. good luck

Cilinder en krukas hebben zeker ook geen olie nodig...
 
Bart said:
Ik heb weleens met een blok zonder olie gereden op een puch. Mijn achterwiel blokkeerde. Nadat alles wat afgekoelt was kon ik weer verder rijden.. :rolleyes: :rolleyes: . Volgens mij zit er bij je koppelingshuis een bronzenbus. Ik denk dat deze ook olie wil.... Maar hoe je het ook bekijkt, je moet veel aanpasen. En als ik jou was zou ik 90 km/h oid rijden zonder olie. Dit geeft een herrie, warme tandwielen en onnodige weerstand. good luck

Cilinder en krukas hebben zeker ook geen olie nodig...

Ik heb ook wel regelmatig zonder blok olie gereden en hij bleef het gewoon doen.. alleen die koppelings segmenten werden raal..
 
puch-racer said:
Ik heb ook wel regelmatig zonder blok olie gereden en hij bleef het gewoon doen.. alleen die koppelings segmenten werden raal..


als je zonder olie rijd word het niet gekoeld , dus geeft ook weer vermogensverlies als het warm word (te strak in elkaar lopen)
 
Je kan ook de lager - keerring volgorde omdraaien bij puch. Dan moet je een klein stukje van je krukas afdraaien, En dan worden allebij je krukas lagers door je mengsel gesmeerd. Echter krijg je dan wel te maken met het centreren van je krukas om dat de lager met de ring er omheen ook vervalt.
 
hoppu 1 hoppu ² hoppu ³

afbld508oe.jpg



ﻀﺿﺽﺹﻎﻐiku vinu leukﻀﺿﺽﺹﻎﻐ
 
Back
Top