70 cc lc op puch wat wel ?

naar veel gedoe dan ff topic over : puch blok


ik wou een 70 cc lc cil. van mina onder een puch blok maken membraan en zo is geen probleem as ook niet maar wat voor cilinder kan ik er op gooien

er word gezegt geen evo warom niet ??? wat dan wel ?



alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

runner replica said:
naar veel gedoe dan ff topic over : puch blok


ik wou een 70 cc lc cil. van mina onder een puch blok maken membraan en zo is geen probleem as ook niet maar wat voor cilinder kan ik er op gooien

er word gezegt geen evo warom niet ??? wat dan wel ?



alvast bedankt

Het lukt niet omdat het dan een eeuwigheid duurt voordat je in powerband zit. Tegen de tijd dat jouw puch met Evo op 10000 rpm zit is de ander al 3 keer heen en weer geweest.
En wil je dat overbruggen met de koppeling, dan rook je hem gegarandeerd op.
 
Joël said:
Het lukt niet omdat het dan een eeuwigheid duurt voordat je in powerband zit. Tegen de tijd dat jouw puch met Evo op 10000 rpm zit is de ander al 3 keer heen en weer geweest.
En wil je dat overbruggen met de koppeling, dan rook je hem gegarandeerd op.


wat voor cil moek er onder onder zetu moet toch kunen een 70 cc lc op puch er zijn ook jongens die met 80 cc cross cilinder op een puch rijden dus warom niet 70 ?

en dat project van die gast die een stage 6 op een pia blok heeft die rijd ook met een blata kopelingetje en werkt als zelfe principe
toch ?
 
sja, waarom geen compleet mina blok kopen en daar de achterkant affrezen en dat dan pas maken op je puch

dan ben je veel sneller klaar

en de cil zal dan wel getuned moeten worden op een zo breed mogelijke powerband, om toch nog een beetje weg te komen dus ik zou met tuner overleggen welke cil het beste is
 
tazmanian_devil said:
sja, waarom geen compleet mina blok kopen en daar de achterkant affrezen en dat dan pas maken op je puch

dan ben je veel sneller klaar

en de cil zal dan wel getuned moeten worden op een zo breed mogelijke powerband, om toch nog een beetje weg te komen dus ik zou met tuner overleggen welke cil het beste is

mm heb hier nog wel een mina blokje

maar warom kan het wel met een mina blok en niet met puch kan iemand dat uitlegu is gwoon zelfde en het komt onder een sprint frame
 
Als je niet eens weet waarom het wel op een mina blok werkt en niet op een puch blok...en je niet eens weet welke cilinder je moet kiezen om bij lagere toeren in de powerband te komen... zou ik er niet eens aan gaan beginnen zo'n cilinder pas te maken.
 
Ik zou persoonlijk geen LC scooter cilinder pas maken voor een puchblok omdat de powerband gewoon te klein is om echt hard te gaan..
Beter haal je een 80gila er is std al 12pk meegehaalt en heeft echt een breede powerband ( afhankelijk welke uitlaat )
 
Joël said:
Het lukt niet omdat het dan een eeuwigheid duurt voordat je in powerband zit. Tegen de tijd dat jouw puch met Evo op 10000 rpm zit is de ander al 3 keer heen en weer geweest.
En wil je dat overbruggen met de koppeling, dan rook je hem gegarandeerd op.


Onze Sprint-Puch's draaien ook 9-11000 tpm op de koppeling, dat gaat goed, maar dat redt je niet met een aangepaste Puch koppeling.

Maar ga eens kijken wat voor timingen je krijgt bij een evo met 43 slag, zoiets doet onder de 15000 tpm helemaal niets. :X

Dus TS, weet goed waar je aan begint aangezien je hier nog totaal niet over nagedacht had / geen verstand van hebt, een Puch Maxi sprinter bouwen die echt competatief is is moeilijker dan een (extreme)scooter.......


En nog iets, als je mee wil doen in Jubbega/Damwoude/Genemuiden is het verplicht om met de inlaat op de cilinder te rijden.
 
Last edited:
Joël said:
En wil je dat overbruggen met de koppeling, dan rook je hem gegarandeerd op.

ik weet niet of er ruimte voor is, kan je niet een deltaclutch oid pasmaken? hij hoeft immers maar een paar runs goed hard te gaan 8)
 
Je hebt toch geen versnellingen/CVT..

Verder is een delta clutch ontworpen om te werken als "droge koppeling" bij een Puch moet je dan ook zorgen dat tie "droog" staat...
 
EGT said:
Je hebt toch geen versnellingen/CVT..

Verder is een delta clutch ontworpen om te werken als "droge koppeling" bij een Puch moet je dan ook zorgen dat tie "droog" staat...

Droge koppelingen kunnen ook prima werken in de olie, alleen zijn scooterkoppelingen veel te slap gebouwd, bij een beetje vermogen draai je die dingen zo op een wokkel :p

Dat komt omdat ze op de krukas zitten ipv op een secundaire as.
 
EGT said:
Je hebt toch geen versnellingen/CVT..

Verder is een delta clutch ontworpen om te werken als "droge koppeling" bij een Puch moet je dan ook zorgen dat tie "droog" staat...


dan laat ik hem toch droog draaien :S snap ik probleem niet van
 
Ikzelf zit eraan te denken dat een droge koppeling niet zoveel uitmaakt. Als je bedenkt dat bij een toerental van 10k een snelheid hoort van laten we zeggen 90km/u(puur een gok). Dan blijft dat ding dus slippen 0 tot 90. Ongenadig. Ik zit nu echter te bedenken dat in een scooter dat ding ook aardig wat slipt. Maar.....het toerental van de koppeling ligt gewoon veel lager dan....
 
Back
Top