Status
Not open for further replies.

Speedevil

New Member
Oke mijn vraag gaat als Volgt en dit is puur theoretisch gezien: je koopt een zip die 60 loopt door het opvoeren van de cilinder, de cilinder is veranderd naar 70 cc ik koop deze zip en zet er een begrenzer op. 1 zou de politie dit kunnen merken dat er een andere cilinder op zit en 2 welke boete zal je dan krijgen. Nogmaals puur theoretisch
 
Advertisement - register to remove this

je koopt een zip die 60 loopt door het opvoeren van de cilinder.

Welke cilinder eronder zit maakt niet zoveel uit voor de overtreding.. Ook al loopt je scooter met een originele cilinder al die snelheid dan ben je officieel al fout bezig volgens de wet.(krijg je ook een WOK voor). Zit er een grotere cilinder erop dan hetzelfde als hierboven..
Maar als ze de grotere cilinder ontdekken (is vaak al te horen aan het wat zwaarder(niet perse harder) geluid.
Dan ben je de scooter kwijt in het ergste geval + een dikke prent.. Bij iets meer geluk krijg je een WOK (waar je ook niet blij van gaat worden, want vanaf bj 2005 moet je naar lelystad om daar de keuring te doen. (meeste mensen haken hier erop af omdat het nogal heel omslachtig is (je moet er zelf naar toe met aanhanger en auto).



zou de politie dit kunnen merken dat er een andere cilinder op zit en 2 welke boete zal je dan krijgen

Ja ze kunnen er achter komen dat er een grotere cilinder erop zit (dit zal voor de iets meer getrained oor wel te onderscheiden zijn) aangezien een originele cilinder amper geluid maakt, een een grotere cilinder meer `kabaal` produceerd.
En met een begrenzer erbij ben je nog dommer, want dan pakken ze je echt hard..
Een begrenzer is prima te horen als die aanstaat.. (je moet heb natuurlijk uiterst perfect afgesteld hebben om meer kans te hebben dat je wel er door komt) Als ze al merken dat het blok niet het maximale toerental begrensd kan halen (want een begrenzer houd erg in) val je door de mand en gaan ze je scooter onderzoeken.. En de kans is dan vrij groot als ze de begrenzer gaan vinden..
Als je pech heb mag je ook nog eens voorkomen bij de rechter.


Welke boetes je ze dan geven, ik denk de gene die jou het meeste gaan kosten. Reken maar i.i.g op grotere cilinder, snelheid, en begrenzer. Daarbij komt ook nog de WOK erbij op en eventueel rechter.

Gaat je scooter over de 80 dan word hij per direct van je afgenomen..

Overigens mag het voertuig maar 3 keer een WOK hebben dan nemen ze je voertuig ook in.
 
Heb een aprilja sr racing uit 1998 heb me hele blok verhandert heb poline blok gekocht heel bloki van poline rijd als gek ongeveer 120kl per uur ga binnenkort poline clinder 93cc kopen want het kan me niet hard genoeg gaan hoe harder hoe beter poline for race ACAB
Kijk liever eerst naar de datum voordat je iets post.
 
Wegens de veroudere datum word deze discussie beindigd om meer trollen tegen te gaan.

/close.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top