70 cc 19mm loopt niet harder dan 70

JochemB

New Member
Ik heb een vespa lx met verschillende opvoeringen maar hij loopt nog steeds maar 70
ik heb een 70cc airsal nikasil
19 mm mezoly black race
en een malossi flip terug loop

Mijn Probleem is dat hij maar 70 km/h loopt en door de 19mm niet harder optrekt of harder loopt dan dat die met een 12mm Origineel deed
Ligt dit dan aan de overbrenging of?
 
Advertisement - register to remove this

Zo, dat is echt geen geld. Nauwelijks duurder als een kopie.

Een grotere carb betekent niet per se betere prestaties, zoals heel veel mensen denken. Helemaal als die niet mooi afgesteld staat. En zoals hier al door meerdere gezegd, dat goed afstellen is veel lastiger (of onmogelijk) op zo'n goedkope carb.
 
Vorige week een 19mm Stage6 Dellorto Black Edition gekocht voor 57eu bij Scooter Attack. Dus als je een beetje je best had gedaan had je die Mezoly nooit hoeven kopen.
Dat is een mooie prijs, ik heb de Dellorto 19mm black racing gekocht op Marktplaats voor 40 Euro die als nieuw was .
Die replica carbs zitten net ietsjes anders in elkaar al lijken ze het zelfde, ze kunnen natuurlijk nooit een zelfde als de originele verkopen wegens patentrechten.
Ik hou het lekker op originele carbs om vage afstelproblemen te voorkomen,
voor je het weet ben je een paar uur aan het kloten en ergeren met zon carb .....
Enkel dat al is het extra geld waard om zulke ergenis te voorkomen.

Daar naast heeft Dellorto uiteraard wel een stuk betere research gedaan op de producten die ze verkopen,
meer dan een producent die ze qua uiterlijk na maakt.
Mijn advies zal altijd zijn om ver weg van de replica carbs te blijven want het is het niet waard.
 
Last edited:
kan het ook een probleem zijn dat ik hem in bet begin meteen heb laten vast lopen
Hij tikt ook best wel als die stationair loopt heb gister nieuwe zuigerveren besteld helpt dit denkt u
Zucht....

Meteen heb laten vastlopen.... Heb je uberhaupt iets afgesteld aan die carb of gewoon zo erop gezet en rijden maar? Dat tikken is in elk geval ook niet goed dus daar zou ik eerst maar eens naar kijken voor je 70 gaat rijden. Lijkt me sterk dat het aan je zuigerveren zal liggen. Maar toen die vastliep wat heb je toen gedaan? Cilinder laten honen en een nieuwe zuiger mag ik hopen?
 
Zucht....

Meteen heb laten vastlopen.... Heb je uberhaupt iets afgesteld aan die carb of gewoon zo erop gezet en rijden maar? Dat tikken is in elk geval ook niet goed dus daar zou ik eerst maar eens naar kijken voor je 70 gaat rijden. Lijkt me sterk dat het aan je zuigerveren zal liggen. Maar toen die vastliep wat heb je toen gedaan? Cilinder laten honen en een nieuwe zuiger mag ik hopen?
Heb hem laten vast lopen toen er net een 70 cc onder zat en gewoon de standaard carburateur en toen die vast liep kreeg ik hem wel weer aan en ben ik rustig naar huis gereden maar ik rij nu al 200 km ofzo met datgetik dus had als nieuwe zuigerveren besteld komt morgen binnen
 
Wat ik niet helemaal snap je, je laat eerst iedereen wat anders raden om vervolgens later past ze zeggen dat je hem hebt laten vastnaaien en dat ie nogsteeds tikt? Lijkt me vrij logisch dat het probleem niet in je overbrenging zit dan he....

Je had beter eerst kunnen kijken of je meer dan alleen zuigerveren nodig hebt door even de cilinder te demonteren.
 
Als ie vast loopt krijg jij hem echt niet onderweg aan de praat hoor. Misschien met een warmloper als je "geluk" hebt maar dat helpt ook geen ene kut. En waarom ga je 200km rijden met een scooter die een vreemd geluid maakt. Kijk als het echt goed kapot moet vooral doorgaan zo.

En als je er nog wat van wil proberen te redden zou ik het blok eronderuit trekken cilinder eraf en dan stap voor stap kijken wat je gesloopt hebt en dan vervangen. Want lukraak onderdelen zoals een paar zuigerveren bestellen is niet de oplossing haha
 
Back
Top