6t speed beta

Citta²

Well-Known Member
Hee allemaal,​


Zal mezelf even voorstellen eerst. Ben Brian, nu 16 jaar oud (06 september). Woon in Soest, vlakbij Hilversum, zit ook op het ROC Hilversum:)

Me scootergeschiedenis, kreeg op me 14e een oud puchje van me ouders. Was meer om aan te sleutelen, maar na lang zeuren mocht ik er af en toe mee rijden en was toen helemaal verliefd op brommers.8P
Heb later nog een puch gehad, een citta (heb ik nog steeds), een tomos en nog een puch oldtimertje.​

Ik wilde nooit op scooters rijden aangezien ik ervan overtuigd was dat ik het leuk zou vinden en zelf ook een scooter zou willen. Doch toen mocht ik de scooter van een vriend maken, en na een testritje was ik idd helemaal verkocht, ik moest een scooter!​

Had toevallig voor de verkoop een jongen toegevoegd, en deze had blijkbaar nog een Beta ark staan.
Hoe ik deze voor het eerst zag:

dscf2332rx7.jpg

Was gelijk verkocht, had de beta altijd al mooi gevonden. Na wat overleg deze gekocht en wezen ophalen (thnx Nick:* ) :)

Setup was niet al te boeiend, gilardoni EVG met 17.5mm en multivar. Reed alsnog rond de 100 en trok koud vanuit stilstand wheelies.​

Dit begon me na 2 weken al te vervelen, en ik zette er een 24mm op. Na tijden proberen af te stellen, wat niet lukte, toch maar besloten een projectje ervan te maken. Wil wel even duidelijk maken dat ik het opbouwen leuker vind dan het rijden, ga er ook geen SBO mee rijden, het is gewoon voor de fun:W Oh, en sorry voor slechte kwaliteit foto's, meeste is met de telefoon gemaakt. Zal binnenkort wat betere maken met digi cam.​

Hoe die er nu bij staat:
afb041jk1.jpg

afb036yt0.jpg

Zoals je ziet staat ie er nogal zielig bij:p

Blok ligt nu op me kamer, de setup die ik uiteindelijk wil hebben:​

Speed 6t
24mm
wig & recht spruitstuk
VL14
S6 koppeling & huis
13/44
selletra
overrange​

De 24mm en de speed 6t heb ik al liggen, hier foto van de speed:
afb052vq9.jpg

Uiterlijke plannen:
kappen polyesteren
carters coaten
kleuren worden uiteindelijk hoogglans zwart met rood
aantal dingen polijsten
frame laten coaten​

Wil uiteindelijk een nette scooter hebben, die opvalt tussen de rest. Motorisch wil ik 15pk halen, dit omdat ie ook af en toe de straat op gaat en niet voor races is.​


Update 04-01-2008

Als eerste allemaal gelukkig nieuwjaar nog8P​

Heb ondertussen weer wat spul gehaald bij een vriend van me. Het gaat hier om:
DD carter aangepast @ speed (onbekend door wie)
rhq krukas
13/44
mhr 05 vario​

Ook nog me oude veer geruild tegen een sebac veer, thnx nick:*​

Foto's:
blok007ul3.jpg

blok012gf1.jpg

Project vordert langzaam, mr beter dan geen vordering:!

Hoop het blokje binnenkort te kunnen laten stralen (en heel miss coaten), want dit vieze vind ik ook niks.


linker carter staat overigens met cilinder en al tekoop. Bij interesse pm;)


Updates (en meer / betere foto's) zullen zsm volgen:)

Commentaar & kritiek altijd welkom.​

Groeten,
Brian​
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mooi kleurencombo op je kappen :*

Ben je van plan sbo te gaan rijden of alleen zo maar wat?
Word het nog getunend en door wie?

Vertel daar us wat meer over.
Suc6 Verder
 
Update:D

@ bovenstaand: Het is meer het opbouwen dat ik leuk vind, ben niet van plan SBO te gaan rijden. Wss kom ik wel is naar een meeting toe, maar meer als toeschouwer dan deelnemer;)

Tunen etc., hangt van het geld af uiteraard, wil het wel maar eerst maar is zorgen dat het blokje compleet is met inlaat etc.+ralf+

Groeten,
Brian
 
Back
Top