50km/h topsnelheid

Lx50 4t 2v

New Member
Hallo iedereen,

ik ben eigenaar van een vespa lx50 4t 2v. Zelf wil ik hem wat harder laten lopen dan 50km/h om beter met het verkeer mee te kunnen gaan. Maar toen ik mijn brommer cdi vervangen had met een “ontgrensde cdi” kwam er geen snelheid bij. Ik weet dat een 4t 2v heel weinig kracht heeft maar hij zou wel harder moeten kunnen lopen dan 50 toch? (Geen ring, relatief zware rollen 8gr en een ontgrensde cdi voor de rest is alles sandaard naar mijn weten)
Hoe kan ik hem toch opkrikken naar zo een 60km/h?
Of is het blokje te verouderd na 26000 km om dat er nog uit te halen?
 
Advertisement - register to remove this

Zit eer een varioring in? Je zou 60kmph gps moeten halen. En met een beetje bergaf of wind mee 75. 26k kilometer hoeft opzich geen probleem te zijn als hij goed onderhouden is. Ik had namelijk hetzelfde probleem met een 2v met net gen 20k die bagger onderhouden was. Alleen met beetje wind mee of bergaf ging die ineens heel snel, voor de rest slecht optrekken en niet boven de 50.

Ik wil je wel meteen de tip geven geen multivar te kopen, doet namelijk niets.
 
Zit eer een varioring in? Je zou 60kmph gps moeten halen. En met een beetje bergaf of wind mee 75. 26k kilometer hoeft opzich geen probleem te zijn als hij goed onderhouden is. Ik had namelijk hetzelfde probleem met een 2v met net gen 20k die bagger onderhouden was. Alleen met beetje wind mee of bergaf ging die ineens heel snel, voor de rest slecht optrekken en niet boven de 50.

Ik wil je wel meteen de tip geven geen multivar te kopen, doet namelijk niets.
Nee er zit geen varioring in en hij is vanaf 5000 km al van mij en heb hem ook goed onderhouden. Vandaar ook dat ik het zo bijzonder vind.
 
Hallo iedereen,

ik ben eigenaar van een vespa lx50 4t 2v. Zelf wil ik hem wat harder laten lopen dan 50km/h om beter met het verkeer mee te kunnen gaan. Maar toen ik mijn brommer cdi vervangen had met een “ontgrensde cdi” kwam er geen snelheid bij. Ik weet dat een 4t 2v heel weinig kracht heeft maar hij zou wel harder moeten kunnen lopen dan 50 toch? (Geen ring, relatief zware rollen 8gr en een ontgrensde cdi voor de rest is alles sandaard naar mijn weten)
Hoe kan ik hem toch opkrikken naar zo een 60km/h?
Of is het blokje te verouderd na 26000 km om dat er nog uit te halen?

Snelle cdi erin
Vario ring eruit.
En sproeier vergroten naar 80.

Alleen het heeft even een beetje meer tijd nodig zodat de motor wat losser begint te lopen en dus sneller wilt gaan lopen.
Sproeier moet wel vergroot worden anders zal die sloom blijven lopen.

Als je in het begin wat harder wilt laten optrekken zodat ie met wat meer power optrekt dan de trekveren wat sterkere in doen.
De standaard trekveren zijn veelste slap van de originele piaggio koppeling. Met de standaard trekveren wilt ie de koppeling wel eens laten bokken.. (dan komen de segmenten te snel naar buiten op een te laag toerental.)
En dan zie je lichte aanloop sporen in het midden van zo`n segment.

Een goed afgestelde koppeling hoort gewoon gelijkmatig te slijten.. Als die naar 10.000 km nog nieuw eruit ziet is die niet goed afgesteld.
 
Snelle cdi erin
Vario ring eruit.
En sproeier vergroten naar 80.

Alleen het heeft even een beetje meer tijd nodig zodat de motor wat losser begint te lopen en dus sneller wilt gaan lopen.
Sproeier moet wel vergroot worden anders zal die sloom blijven lopen.

Als je in het begin wat harder wilt laten optrekken zodat ie met wat meer power optrekt dan de trekveren wat sterkere in doen.
De standaard trekveren zijn veelste slap van de originele piaggio koppeling. Met de standaard trekveren wilt ie de koppeling wel eens laten bokken.. (dan komen de segmenten te snel naar buiten op een te laag toerental.)
En dan zie je lichte aanloop sporen in het midden van zo`n segment.

Een goed afgestelde koppeling hoort gewoon gelijkmatig te slijten.. Als die naar 10.000 km nog nieuw eruit ziet is die niet goed afgesteld.
Is de sproeier ook cruciaal voor topsnelheid?
Ik dacht dat het alleen voor trekkracht nodig was.
 
Hoe weet ik wat voor mm sproeier ik moet hebben?

4takt is volgens mij gewoon 4mm.
Post automatically merged:

het is voor beide belangrijk. Sproeier 80 kan wel net iets te groot zijn. Soms is 78 beter

Ligt eraan hoe die rijd en hoe die stationair loopt.

Mijne heeft die 80 zeker nodig bij een ontgrensde. (al heb ik er momenteel 82 erin zitten, ik merk dat die iets te groot is als de accelerator pomp geactiveerd word) 78 zou ik eerder voor een snor model doen die toch niet harder gaat dan 30km/u

Hoe hoger je in snelheid komt hoe belangrijker deze afstelling word.
 
Back
Top