This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

50cc snel?

Jesse1987

Hyo watte? Hyosung ja!
Hee jongens,

Iemand die mij ff het verschil kan uitleggen tussen een 50 snel en een gewone 50cc?

Thnx

gr j
 
een 50snel is ten eerste gemaakt van aluminium en niet van gietijzer

ten 2de is de poorttiming veel beter, dus meer toeren. Soms ook een flinke uitlaatpoort ála vlinderpoort aan toegevoegd.

en als deze 2 punten in orde zijn, is er meer vermogen en prestaties als die originele slakken-cilinder.
 
idd, ik ree vanaf een 50cc gietijzer naar 50 cc MHR... das toch wel een aardig verschilletje.... maar als je echte power wil hebben moetjen goeie 70cc nemen, 50 en 70 is een groot vershil
 
uhhh... je hebt zoveel 50 snel van gietijzer... je hebt ze ook van alu... dat merk je in de prijs. ik heb origineel een alu cil (speedfight he) de manier waarop hij gemaakt is zijn meer toeren uit te halen.. bij een mhr50 d8 iets van 13500. lekker wat duz.
 
50snel is eigenlijk onzin..............

meestal loopt de std cilinder net zo snel of sneller dan een "50ccsnel" , praat je over evo 50 en mhr praat je over een snelle 50cc , die zo std iets meer vermogen heeft dan een std cilinder. meestal wordt er in combinatie met 50cc "snel" een grotere carburateur en andere pijp geplaats , maar doe dit eens met een std cilinder en ontdek dat dat nog niet zoveel uitmaakt!

pas als je echt met andere onderdelen gaat werken merk je dat in de evo en mhr cilinders gewoon een stuk meer potentie zit als de std en imitatiecilinders , dat komt o.a. door andere timing van de poorten en dingetjes zoals de zuiger die bij een goede 50cc met 1 veer is uitgerust.. . zet in een powerone cilinder maar eens een mhr zuiger , dan merk je al aanzienlijk verschil...........
(power one heeft btw ook andere spoelpoorten)
 
Originally posted by Ossje
bij goed afstellen haal je de 100 wel, soms meer.

Daar heb ik geen 50 snel voor nodig, kheb een 70cc pijp eronder, nog niet eens goed afgesteld enk haal al 115 op mijn teller (aprilia) dus zeg mr 100 met std cilinder dus....
 
dat denk ik ook, en het is niet zo dat hoemeer cc je pijp is hoe harder. het zal idd rond de 80 echte km zijn, ga maar eens naast een digitale gemete snelheids-scooter rijden (wat een woord) dan zul je zien of je echt 100 gaat. Maar een 50 snel is wel iets beter, met spoelpoorten etc
 
Topicstarter lees dit maar eens goed door en dan heb je antwoord op je vraag.
De rest van de reply's in dit topic slaan gewoon nergens op.
Daar word je ook niet veel wijzer van.
In de search had je hier trouwens ook genoeg over kunnen vinden.

 
Originally posted by Aprilia Rules
Daar heb ik geen 50 snel voor nodig, kheb een 70cc pijp eronder, nog niet eens goed afgesteld enk haal al 115 op mijn teller (aprilia) dus zeg mr 100 met std cilinder dus....

Ja, haal maar een flink aantal km's van je 115 af. Want die aprilia tellers wijken enorm af naarmate de snelheid toeneemt. Dus je gaat iets van 80
 
ik weet dat ie afwijkt enk heb me late klokken en hij wijkt geen 25 km af mr 10 km, toen ik 115 ging, ging iemand met de auto 105 en dit heb ik ook met een motor laten doen... trouwens t ligt ook aan het type hoeveel hij afwijkt want ik heb ook verschil in snelheid gezien tussen aprilia's zelf
 

zeg ik erbij dat ik denk dat hoe meer cc me uitlaat is hoe harder ik rij??? ik geef alleen aan wat voor uitlaat ik eronder heb en ik kan wel zien of ik 80 of 105 rijd, als ik veel verschillende scooters op een meeting eruit rij (niet alleen aprilia) dan zegt dat tog wel wat meer dan die digi tellers.... en ik weet wel dat ie afwijkt mr ook datie geen 25 - 30 km afwijkt....
 

Heb nog een roxje staan die rijd ong 95 Digi

Setup:
Malossi MHR50 [XSH Tuned]
Yasuni C20
Malossi Binnenrotor
Overrange
DO21mm
etc....

Ik wil wel een keer tegen je toppen... laten we het optrekken achterwege.