Originally posted by Ossje
bij goed afstellen haal je de 100 wel, soms meer.
Originally posted by melf #50
50snel is eigenlijk onzin..............
meestal loopt de std cilinder net zo snel of sneller dan een "50ccsnel" , praat je over evo 50 en mhr praat je over een snelle 50cc , die zo std iets meer vermogen heeft dan een std cilinder. meestal wordt er in combinatie met 50cc "snel" een grotere carburateur en andere pijp geplaats , maar doe dit eens met een std cilinder en ontdek dat dat nog niet zoveel uitmaakt!
pas als je echt met andere onderdelen gaat werken merk je dat in de evo en mhr cilinders gewoon een stuk meer potentie zit als de std en imitatiecilinders , dat komt o.a. door andere timing van de poorten en dingetjes zoals de zuiger die bij een goede 50cc met 1 veer is uitgerust.. . zet in een powerone cilinder maar eens een mhr zuiger , dan merk je al aanzienlijk verschil...........
(power one heeft btw ook andere spoelpoorten)
Originally posted by Aprilia Rules
Daar heb ik geen 50 snel voor nodig, kheb een 70cc pijp eronder, nog niet eens goed afgesteld enk haal al 115 op mijn teller (aprilia) dus zeg mr 100 met std cilinder dus....
Originally posted by steppy spy
dat denk ik ook, en het is niet zo dat hoemeer cc je pijp is hoe harder. het zal idd rond de 80 echte km zijn, ga maar eens naast een digitale gemete snelheids-scooter rijden (wat een woord) dan zul je zien of je echt 100 gaat. Maar een 50 snel is wel iets beter, met spoelpoorten etc
Originally posted by Aprilia Rules
zeg ik erbij dat ik denk dat hoe meer cc me uitlaat is hoe harder ik rij??? ik geef alleen aan wat voor uitlaat ik eronder heb en ik kan wel zien of ik 80 of 105 rijd, als ik veel verschillende scooters op een meeting eruit rij (niet alleen aprilia) dan zegt dat tog wel wat meer dan die digi tellers.... en ik weet wel dat ie afwijkt mr ook datie geen 25 - 30 km afwijkt....