50cc of 70cc?

Status
Not open for further replies.

Quincy

Well-Known Member
had laatst een soort van gelijk topic.

dit ging alleen over de top.

nu zou ik morge een stage6 50vlinder halen.

setup nu

50Kt
gia shot
12mm
mlssi vario
hebo verstelbare
std poelies

nu zit ik door het lezen van meerdere topics te twijfelen.

want de stage6 draait wat hoger op toeren ( toch)?
wat met mijn gia shot mooi uit komt qua top.
dus soms las je dan dat een 50 op top sneller zou kunnen gaan icm goede afstelling

maar ik hoef geen hoge top.

dus mijn vraag is: wat is het verschil in top met de stg6 of een Dr 70cc (geen rpm)

het gaat om top. wat max 90 is, en een mooi stukje koppel. 50cc zal altijd minder hebben aangezien het volume. maar dan maar niet zoveel als de DR sneller gaat.

zou ik hem ook nog dmv iets te lichte rollen wat meer toeren laten draaien en minder top bij de DR?

ik weet dat het een raar iets is, maar ik twijfel even heel erg.
 
Advertisement - register to remove this

Kanonnen, als ik jou was zou ik gewoon een dr70 halen hoor. Maarja ik heb die 50 "snel" dingen dan ook altijd ruk gevonden. Met een dr70 heb je mooi wat koppel en rijd hij ook wel ongeveer 90 hoor.
En wat je zegt over lichtere rollen en dergelijke, dat verhaal gaat eigenlijk totaal niet op. Je moet je scooter afstellen op het toerental waarbij hij zijn topvermogen afgeeft. Ga je lopen kutten met andere toerentallen omdat je langzamer wil rijden dan gaat je scooter er alleen maar slechter van rijden.
Ik zou zeggen gewoon een dr70 halen en lekker rond gaan cruizen!
 
gewoon DR70 met std of std look uitlaat nemen..

een shot is leuk voor een 70cc zoals DR , maar op(en van) een stage6 50cc hoef je niet veel meer te verwachten dan een std cilinder..
 
oke

ja dat van bijv een sito plus ofzo maar

heb de gia shot al een tijdje er onder.

maar 12mm wil wel gewoon toch?
 
nog iets zag net dat de dealer uit buurt ook een mallosi sport heeft,

wat heeft deze tot vergelijking? behaalt hij een lagere top als de DR?

zag deze ook steeds, ben weer bij 70cc gekomen door de streetrace maar omdat daar veel vergelijking had tot de DR rpm is die iets sneller. maar ik moet niet sneller gewoon koppel.?

Mvg
 
de sport zal niet veel meer doen dan een DR70..

een gewone Polini gietijzer geeft imo wat meer koppel.

het meeste koppel haal je imo het makkelijkste door dus een laagtoerige 70cc te combineren met een std of std look uitlaat , een snelle uitlaat zal iets meer koppel afgeven nog ,maar bij een hoger toerental en zul je dus meer moeten doen om dit goed te laten en laten blijven lopen.

tis maar net wat je zelf mooi vind.
 
oke :)

nog iets je hoeft hem niet te beantwoorden

heb je zelf ook met 70cc op straat gereden icm kenteken??


maar een sport zou dus nog iets minder doen? vooral rond de top?

ik hoef niet te showen met 100 km/h maar na een jaar rond te rijden wil ik wel wat koppel enzo. maar top maakt me niet zoveel uit.

dank
 
tuurlijk...

ik heb eigenlijk nooit echt std gereden , weinig iig :p

de sport 70 zal kwa prestaties vrijwel gelijk liggen aan de DR70..
 
even weer open, zit even welke sproeier ik bij moet halen of niet, heb nu van 82 t/m 73 met tussen stappen van 2

maar dacht er aan om vanaf 92t/m 84 bij te halen?

of wat voor maatjes ongeveer.

en rollen heb

mlssi vario 7,5 7,0 en 6,5 ook lichtere?

weet dat het proberen is maar rijd nu 4,2 met gia shot
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top