50cc neos top 85???

Jeff010

New Member
Goeiemiddag,

Ik ben nou een tijdje bezig met een neo's en ik probeer hem zo goed mogelijk af te stellen, maar nou vraag ik me af of dit de juiste afstelling is of of ik er nog meer uit kan halen(qua acceleratie en top).
Hij rijd met 10 a 11.000 toeren ongeveer (ik heb een sportstuur met niks erop, dus kan niks aflezen haha:p) en flink wat geluid maar het trekt niet super snel op en de topsnelheid is 85km/h (gps)
Naar vertanding(en) heb ik nog niet gekeken.

Setup =
DR50 cc
17.5mm dellortho carb & sproeier 84
P1 variateur met 3.5gr rollen
Gele drukveer
En rode trekveertjes
Ontgrenste yasuni r

Ik hoop jullie genoeg geinformeerd te hebben, bij voorbaat dank !
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt er een 17,5mm onder en een grote sproeier met een 50cc cilinder. Ik zou eerst naar je bougie kleur kijken. Misschien staat hij te rijk en moet je een kleinere sproeier monteren. Van grotere carb krijgt hij niet perse meer vermogen. Anders je luchtfilter ontgrenzen of luchtschroef aanpassen. Misschien is hij al wel goed afgesteld dan raad ik je een 70cc aan
 
@SvenOlaf helemaal vergeten te zeggen dat m'n luchtfilter ontgrenst is sorry , maar ik zal nog een beetje met sproeiers kutten dan en die luchtschroef. Bedankt in ieder geval!
70cc ga ik binnenkort op een aprilia rl monteren, dus deze laat ik nog wel even zo

@mhr speed 7t vind ik dus ook maar met elk ander gewicht daarboven heb je een zwaar vervelende dip..
 
Die dip heb ik indd vanuit stilstand (begin wil die wel, veel toeren en zodra je beweegt stort het in en duurt het erg lang voordat die bij de +-45 is en echt wilt gaan. Sproeier heb ik niet aangepast tijdens het veranderen van mijn rollen :oops:
Stand gasnaald is de 1 na onderste (redelijk rijk dus) @mhr speed 7t
Bedankt voor je antwoord & tijd !!
 
Met m'n witte drukveer ging die even hard, alleen herpakte hij zich moeilijk als ik het gas los liet en weer gas gaf. Na wat zoeken op t forum zag ik dat dat aan een te slappe drukveer kon liggen en heb ik de gele geprobeerd, nou top was hetzelfde en hij herpakte zich veel beter als ik het gas los liet en weer gas gaf. Sinds dien heb ik er niet veel meer aan gedaan.. @Anonym0us
 
Back
Top