50cc gy6 kop op 70cc gy6 cilinder

Advertisement - register to remove this

Jazeker, word 9/10x zelfs aangeraden vanwege compressie problemen met de 70cc cilinder kop.
Post automatically merged:

Wel moet je opletten dat de zuiger de kop niet raakt en de kop overeenkomt met de cilinder.. raakt de zuiger de kop dan gaat het dus helaas niet
 
Ik zou het niet doen, je krijgt een te hoge compressieverhouding waardoor je bij koude motor wel eens je pakking eruit zou kunnen blazen na een tijdje, en de kleppen van een 70cc kop zijn 15% groter, dus je hebt een betere vulling.

je kan het wel doen, maar dan moet je sowieso een randje wegfrezen zodat de kop netjes aansluit op de diameter van je cilinder zodat je een goede werveling en mengsel menging naar je bougie krijgt voor ontsteking. En dat helpt ook om de compressie wat te verlagen.
Dus dat verhaal dat het aangeraden wordt en die compressie die niet klopt is onzin.
 
Ik zou het niet doen, je krijgt een te hoge compressieverhouding waardoor je bij koude motor wel eens je pakking eruit zou kunnen blazen na een tijdje, en de kleppen van een 70cc kop zijn 15% groter, dus je hebt een betere vulling.

je kan het wel doen, maar dan moet je sowieso een randje wegfrezen zodat de kop netjes aansluit op de diameter van je cilinder zodat je een goede werveling en mengsel menging naar je bougie krijgt voor ontsteking. En dat helpt ook om de compressie wat te verlagen.
Dus dat verhaal dat het aangeraden wordt en die compressie die niet klopt is onzin.
Oke dan…..
 
50cc kop op 72cc is ook het maximale wat mogelijk is. (85cc en groter heeft een ander kop nodig met grotere kleppen en andere hevelbrug)

Maar ik weet niet of dit echt ideaal is.

1. Ten eerste zoals gezegd word de compressie wel wat aan de hoge kant.. (maar dit ligt ook aan de type zuiger die je gebruikt)

2. Ook zit je dan met de standaard klep grote.. Het zal wel lopen, maar remt wel wat af op de prestaties. (i.v.m de vulling wat hier boven word aangehaald)
 
Back
Top