50cc afstellen zip

Status
Not open for further replies.

zipke70cc

Member
dus mijn 50cc zip trekt goed weg. maar ik hoor dat die in toeren blijft betekend dat da mijn drukveer te slapp is ?
 
Advertisement - register to remove this

Jij leert het ook nooit he....
Omschrijf je probleem is duidelijker, geef meer info over afstelling, setup en wat je al geprobeerd hebt.
Je krijgt straks het probleem dat mensen niet meer reageren op je topics omdat je totaal geen moeite neemt om een goed topic aan te maken en niet voor elke scheet die dwars zit.
 
Jij leert het ook nooit he....
Omschrijf je probleem is duidelijker, geef meer info over afstelling, setup en wat je al geprobeerd hebt.
Je krijgt straks het probleem dat mensen niet meer reageren op je topics omdat je totaal geen moeite neemt om een goed topic aan te maken en niet voor elke scheet die dwars zit.
sorryyyy
setup:
airsal 50cc t6
sito plus ontrgensd
carb 17.5mm
orgi luchtfilter
witt drukveer
trekveren omega silver +25%
rollen 6.5gr
sproeier 74
als ik rij dan hoor ik bwoap geluid
en komt niet echt in toere/op toeren
 
Jij leert het ook nooit he....
Omschrijf je probleem is duidelijker, geef meer info over afstelling, setup en wat je al geprobeerd hebt.
Je krijgt straks het probleem dat mensen niet meer reageren op je topics omdat je totaal geen moeite neemt om een goed topic aan te maken en niet voor elke scheet die dwars zit.
Dat probleem doet zich ondertussen al voor helaas
 
kan iemand aub helpen
en een kleine richtlijn ofso geven?
hij trekt niet goed door en komt niet in zijn toeren/op toeren.
setup:
airsal t6 50cc
17.5mm carb
sito plus ontrgensd
luchtfilter ontrgensd
sproeier 74
rollen 6gr
drukveer wit malossi
trekveren omega silver +25%

mvg
Post automatically merged:

Dat probleem doet zich ondertussen al voor helaas
geef me aub een richtlijn of iets want ik ben het ook maar nog aant leren enz in scooters
 
Er staan al genoeg uitleggen en how to's voor het afstellen van een variateur. En die lezen in combinatie met een klein beetje nadenken kom je er wel uit
 
Ik kan je een richtlijn geven, wat ik uit mijn ervaring grofweg kan geven om te proberen.


Als je een zip 2000 hebt:

std variateur: Tussen de 5,5 a 6,0 gram
drukveer: malossi groen of paars. begin eerst met groen voordat je de zwaardere paarse drukveer erin doet.
trekveren: Door je std sito plus kan je slappere trekveren erin zetten omdat je bij lage toeren al snel je topvermogen bereikt. Maar dit is wat je zelf ook fijn vindt!
V-snaar: controleer of je v-snaar niet meer als 1mm is versleten. zo ja, kan het je prestaties en afstelling van je overbrenging beinvloeden.

als je bougie koffiebruin is, heb je de juiste sproeier.

Succes en post wat het resultaat van de richtlijn was. Kunnen we je verder helpen mocht dit niet geholpen hebben.

gr,
 
Last edited:
Ik kan je een richtlijn geven, wat ik uit mijn ervaring grofweg kan geven om te proberen.


Als je een zip 2000 hebt:

std variateur: Tussen de 5,5 a 6,0 gram
drukveer: malossi groen of paars. begin eerst met groen voordat je de zwaardere paarse drukveer erin doet.
trekveren: Door je std sito plus kan je slappere trekveren erin zetten omdat je bij lage toeren al snel je topvermogen bereikt. Maar dit is wat je zelf ook fijn vindt!
V-snaar: controleer of je v-snaar niet meer als 1mm is versleten. zo ja, kan het je prestaties en afstelling van je overbrenging beinvloeden.

als je bougie koffiebruin is, heb je de juiste sproeier.

Succes en post wat het resultaat van de richtlijn was. Kunnen we je verder helpen mocht dit niet geholpen hebben.

gr,
bedankt voor je bericht! alleen ik denk dat mijn uitlaat niet goed zit op mijn cilinder.
want hij maakt heel veel lawaai als ik rij tussen mn cilinder en uitlaat. of kan dat ergens anders aan liggen dat mijn cillinder niet goed zit? heb al meerdere gemonteerd en gingen toch gewoon goed
 
Als de uitlaat niet goed afdicht op je cilinder zie je erom heen alles onder de olie spetters zitten 9 van de 10 keer.
Kijk maar even of je de uitlaat goed gemonteerd krijg. Vergeet niet de uitlaatpakking tussen de bocht en de uitlaat te controleren of die niet lek is.

gr,
 
Als de uitlaat niet goed afdicht op je cilinder zie je erom heen alles onder de olie spetters zitten 9 van de 10 keer.
Kijk maar even of je de uitlaat goed gemonteerd krijg. Vergeet niet de uitlaatpakking tussen de bocht en de uitlaat te controleren of die niet lek is.

gr,
-edit- scooter start niet meer!!
olie is vol benzine is vol.
bougie vonkt
heeft compressie
krijgt benzine in vlotter. maar niet in cilinder bougie is droog
wie helpt me?
 
Last edited by a moderator:
Je stuurt om half 10 een bericht waarvoor je geeneens een topic maakt op de zondagavond. En dan moeten mensen zich in de bocht wringen om de ochtend erna jouw probleem te diagnoseren?
 
Probeer gewoon eens wat... staan hier zoveel topics over afstellen maar niemand die ook maar denkt laat ik eens wat proberen. Koop ik 2 verschillende drukveren en kijk ik wel welke het beste rijd.... probleem opgelost. Maar ik zal eens in het complete afstelling scooter setups kijken en zien welke erin moet.... ow wacht dat kan helemaal niet want elke scooter is anders.....
 
Ik kan je een richtlijn geven, wat ik uit mijn ervaring grofweg kan geven om te proberen.


Als je een zip 2000 hebt:

std variateur: Tussen de 5,5 a 6,0 gram
drukveer: malossi groen of paars. begin eerst met groen voordat je de zwaardere paarse drukveer erin doet.
trekveren: Door je std sito plus kan je slappere trekveren erin zetten omdat je bij lage toeren al snel je topvermogen bereikt. Maar dit is wat je zelf ook fijn vindt!
V-snaar: controleer of je v-snaar niet meer als 1mm is versleten. zo ja, kan het je prestaties en afstelling van je overbrenging beinvloeden.

als je bougie koffiebruin is, heb je de juiste sproeier.

Succes en post wat het resultaat van de richtlijn was. Kunnen we je verder helpen mocht dit niet geholpen hebben.

gr,
groen????? ik zou beginnen met wit ik rij persoonlijk met een 70cc athena racing een een shot en paars is zelfs dan nog aan de zware kant
 
groen????? ik zou beginnen met wit ik rij persoonlijk met een 70cc athena racing een een shot en paars is zelfs dan nog aan de zware kant
mijn scooter start niet eens
heeft vonk
heeft compressie
maar bougie blijft droog
vlotter zit vol
 
ja dan mieter er eens een nieuwe bougie in?! doe gewoon eens wat
wat doen eens wat?
ganse dag bezig -edit- scooter gaat gewoon niet aan :/
sproeier ook al grotere gemonteerd en nieuw bougie inderdaad maar doet niks
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top