50 cc Malossi MHR - Start problemen

Ch4iba

Well-Known Member
Ok even uitleggen,

Mijn scoot ;
Gilera Runner 2004
Carb: 19 mm Dell orto
Cillinder: malossi mhr 50
Koppeling: hebo verstelbaar
Uitlaat: Stage 6 pro replica
Luchtfilter: Stage 6
Rollers: 4.3 gram

Probleem ;

Scooter was tot vandaag onbegrenst, standaard cilinder en koppeling + uitlaat zaten erop.

Vandaag mijn MHR 50 cc cilinder binnen. Netjes eronder gezet alles goed aangesloten en mijn luchtfilter vervangen voor een stage 6 powerfilter.

Paar keer kickstarten en hij was aan. Liep voor geen moer dus heb mijn stationair schroef helemaal dicht gedraaid. Waarop hij 3000 toeren stationair liep. Beginnen met afstellen.

Voordat ik gereedschap heb kunnen gebruiken, viel de scooter al weer uit. Dat probleem blijft zich nu voordoen. Kickstart in 1 keer aan, scooter zakt langszaam in toeren en valt uit.
Gas geven idem; keer gas geven en de scooter komt tot 5000 toeren en daarna rustig aan naar uitvallen toe.

Heb alle koppakkingen vervangen en ook mijn membraam plaatjes verwisseld. Dacht dat het probleem bij de 17.5 mm Carb lag, dus een 19 mm dell orto gekocht en gemonteerd.

Kan iemand misschien een verklaring geven hiervoor?

Bougie vonkt
Vlotterbakje stroomt vol
Gasnaald + hendel werken goed.
 
Advertisement - register to remove this

lijkt mij sproeier afstelling..
wat voor sproeier zit er nu in?
en had je de stationair schroef weer terug eruit gedraait voordat je een 19mm carb hebt gekocht?
 
Zit nu een 75 sproeier in, en je stationair schroef zit op je carb, die staat nu helemaal dichtgedraaid. En lucht staat anderhalve slag open.
 
mja , met deze uitlaat mag je ook niet veel verwachten , het kan zelfs je probleem zijn of een deel ervan..

verder std luchtfilter erop zetten.

kijk dan eens weer..
 
Back
Top