5 gram lichter in rollen maar geen merkbaar verschil

idolrat

Member
Ik heb een puch zip type 3. Ik heb de variorollen eruit gehaald en deze wogen 15 gram. Een vriend van mij had toevallig 10 grams rollen liggen. Deze heb ik geprobeerd maar ik merk totaal geen verschil in trekkracht. 5 gram lichter hoort toch zeker wel een verschil te maken lijkt me?
 
Advertisement - register to remove this

15 gram??

Gaat het om een scorscooter?


Is er wel een verschil in toeren tussen de twee gewichten rolletjes? Ik betwijfel die 15 gram eerlijk gezegd ook wel, dat klinkt echt enorm zwaar maar ik kan het verkeerd hebben.
 
Ik kan me 15gr rollen niet goed voorstellen, maar 10 grams en dan ook geen verschil merken nog een stuk minder.

Topsnelheid is nog gelijk? Maakt ook niet ineens veel meer / minder toeren op die snelheid zoals hierboven gevraagd word?
 
topsnelheid is misschien 1 of 2 km zachter. Maar ik hoor geen verschil in toeren. Het gaat inderdaad om een snorscooter. Ik heb ze zelf gewogen en een vriend van mij ook, het is toch echt 15 gram. Ik vond het ook al heel zwaar.
 
Als het een snorscooter is dan is het heel goed mogelijk dat ie toerenbegrenst is, dan kan je er rolletjes in stoppen wat je wilt maar de toeren worden niet meer omdat ie begrenst is.


Is het een tweetakt of een viertakt? Ik ben niet zo bekend met die zipjes.

Als het een viertakt is, grote kans dat je eerst een onbegrensde CDI moet kopen voordat ie meer toeren wilt gaan maken, en daarmee zal ie al per direct veel te hard rijden.
 
Type 3 is een 2 takt zonder begrenzer op de cdi.

Alhoewel er bij mijn weten geen 15gr rollen in zou moeten zitten, maar dat terzijde.

Wat is nu verder het probleem eigenlijk nog? Hij loopt goed, alleen je had rollen geprobeerd en merkt geen verschil. Wil je graag sneller optrekken of een hogere top, had je specifiek een doel voor ogen met het wisselen of was het gewoon eens proberen wat er gebeurd?

voor sneller optrekken zijn er genoeg dingen om te doen en te bekijken, maar aangezien het om een snorscootertje gaat weet ik niet of we je erbij kunnen adviseren.
 
het is inderdaad een 2 takt. Hij loopt oke, niet perfect ofzo. En ik wou een hogere top en sneller optrekken. Maar de rolletjes moesten sowieso vervangen worden want ze zijn bijna vierkant.
 
Back
Top