5 April scooter/brommer toertocht Dalfsen(20 min vanaf Zwolle) en omstreken

Vincent-Aerox

Scooterloos
Beste Forummers


5 April (2010) organiseer ik samen met een kameraad van me een scooter/brommer toertocht.
We willen gewoon met een flink aantal scooter/brommer liefhebbers een toertocht maken.
We zullen in Dalfsen starten en vanaf daar door een aantal andere plaatsen rijden.
De route is NOG niet bekend, maar wordt nog op de site gezet.

Lijkt het je wat, bekijk de hyves, de site(voor opgave), reageer in dit topic of PM mij.

Tips/ideeën zijn ook welkom.

De hyves:

http://brommertoerdalfsen.hyves.nl/

De site:

http://www.brommertoerdalfsen.moonfruit.com/

Bij vragen/onduidelijkheden: PM me!

Hopelijk zie ik je 5 April!

Gr,

Vincent
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

wij doen zoiets elk jaar met oldtimer vespa's naar het drielanden punt.

denk wel aan de politie, die houden je in een grote groep (opgevoerde) scooters veel sneller aan als normaal.
 
Leuk initatief!
Alleen voor mij helaas niet te doen:$!

Danku!, Helaas;)

wij doen zoiets elk jaar met oldtimer vespa's naar het drielanden punt.

denk wel aan de politie, die houden je in een grote groep (opgevoerde) scooters veel sneller aan als normaal.

Ja klopt, heb al even contact gehad met de politie, en kreeg te horen dat we een vergunning moesten regelen. Maar ga dat denk ik niet doen...
Want dan zullen ze wel met een 'aanbod' komen dat er een paar motormuizen mee gaan? En dat is niet de bedoeling :)

zwolle is 200km hier vandaan dus word niks voor mij :)

Jammer })

voor mij 18 ik woon in kampen ik zal er is over na denken :)

en als ik kom kom ik niet alleen dan neem ik er zo 20 a 30 scooters en schakelbrommer bij mee ;)

Oke mooi!

Ben benieuwd!


Verder:

Tips over politie etc. zijn welkom.

We proberen wel aandacht van de krant te krijgen, evt. tv, maar politie, heb ik niet zo'n zin aan :p
 
mja , gooi je iets in de media mag je er vaniut gaan dat er ook politiemensen zijn die dit lezen..

verder , wil je een nette toertocht zonder problemen moet je gewoon zorgen dat alle scooter in orde zijn , en niet te snel lopen , anders vraag je natuurlijk om problemen...

je moet overigens niet meteen zo negatief denken over de politie , als jij alles in goed overleg doet en met goeie dingen op tafel komt (organisatie) dan is de politie echt de moeilijkste niet. En er zullen zeker geen motoragenten meerijden.
Maar je moet je wel aan de regels houden , en dat kun je beter doen dan dat je straks met z'n allen word aangehouden en dan nog erger de sjaak bent , en DAN heeft de politie het pas echt voor elkaar wat boete's e.d. betreft , regel jij het netjes zullen ze veel meer door de vingers zien. Het gaat de politie ook om veiligheid ,en niet om dat ze wel even een paar scootertjes kunnen oppakken..

ik zou overigens wel even uitzoeken of je dit zomaar overal mag doen en hoe je het beste zoiets kunt organiseren , eventueel met een oldtimerclub oid overleggen die dit vaker doen als je dat nog niet hebt gedaan.

en nou zou je dit onzin kunnen vinden , echter denken veel Nederlanders die zo'n groep scooters zien waarschijnlijk gewoon aan een illegale meeting , met allerlei aso jongeren , en dat is in de praktijk ook wel een beetje zo als je veel jeugd op die manier bij elkaar brengt , daarom zou ik wel even zorgen dat je een soort regelement oid hebt en goeie afspraken!
 
mja , gooi je iets in de media mag je er vaniut gaan dat er ook politiemensen zijn die dit lezen..

verder , wil je een nette toertocht zonder problemen moet je gewoon zorgen dat alle scooter in orde zijn , en niet te snel lopen , anders vraag je natuurlijk om problemen...

je moet overigens niet meteen zo negatief denken over de politie , als jij alles in goed overleg doet en met goeie dingen op tafel komt (organisatie) dan is de politie echt de moeilijkste niet. En er zullen zeker geen motoragenten meerijden.
Maar je moet je wel aan de regels houden , en dat kun je beter doen dan dat je straks met z'n allen word aangehouden en dan nog erger de sjaak bent , en DAN heeft de politie het pas echt voor elkaar wat boete's e.d. betreft , regel jij het netjes zullen ze veel meer door de vingers zien. Het gaat de politie ook om veiligheid ,en niet om dat ze wel even een paar scootertjes kunnen oppakken..

ik zou overigens wel even uitzoeken of je dit zomaar overal mag doen en hoe je het beste zoiets kunt organiseren , eventueel met een oldtimerclub oid overleggen die dit vaker doen als je dat nog niet hebt gedaan.

en nou zou je dit onzin kunnen vinden , echter denken veel Nederlanders die zo'n groep scooters zien waarschijnlijk gewoon aan een illegale meeting , met allerlei aso jongeren , en dat is in de praktijk ook wel een beetje zo als je veel jeugd op die manier bij elkaar brengt , daarom zou ik wel even zorgen dat je een soort regelement oid hebt en goeie afspraken!

i agree
 
mja , gooi je iets in de media mag je er vaniut gaan dat er ook politiemensen zijn die dit lezen..

verder , wil je een nette toertocht zonder problemen moet je gewoon zorgen dat alle scooter in orde zijn , en niet te snel lopen , anders vraag je natuurlijk om problemen...

je moet overigens niet meteen zo negatief denken over de politie , als jij alles in goed overleg doet en met goeie dingen op tafel komt (organisatie) dan is de politie echt de moeilijkste niet. En er zullen zeker geen motoragenten meerijden.
Maar je moet je wel aan de regels houden , en dat kun je beter doen dan dat je straks met z'n allen word aangehouden en dan nog erger de sjaak bent , en DAN heeft de politie het pas echt voor elkaar wat boete's e.d. betreft , regel jij het netjes zullen ze veel meer door de vingers zien. Het gaat de politie ook om veiligheid ,en niet om dat ze wel even een paar scootertjes kunnen oppakken..

ik zou overigens wel even uitzoeken of je dit zomaar overal mag doen en hoe je het beste zoiets kunt organiseren , eventueel met een oldtimerclub oid overleggen die dit vaker doen als je dat nog niet hebt gedaan.

en nou zou je dit onzin kunnen vinden , echter denken veel Nederlanders die zo'n groep scooters zien waarschijnlijk gewoon aan een illegale meeting , met allerlei aso jongeren , en dat is in de praktijk ook wel een beetje zo als je veel jeugd op die manier bij elkaar brengt , daarom zou ik wel even zorgen dat je een soort regelement oid hebt en goeie afspraken!

Daar heb je opzich wel een punt,

Maarja, als je 70 a 80 deelnemers hebt, zullen die echt niet allemaal 50 rijden.

We moeten nog even verder kijken hoe we het doen....

Tips zijn welkom...
 
Wij deden hier in de buurt ook meestal een tourmeeting, hierbij ging iemand voorop en achteraan rijden.
Herkenbaar met hesjes. Deze mochten niet ingehaald worden. De voorste en laatste waren in contact met elkaar waardoor de groep niet te ver uit elkaar reed...
 
Even een updateje:

We hebben besloten om binnenkort even langs het politiebureau te gaan en de situatie uit te leggen, en om een vergunning te vragen(geen idee hoe formeel dat is).
We hebben onlangs besloten om een kleine inleg per persoon te vragen, en dit aan een goed doel te geven.( Welk doel is nog niet bekend/besloten)
Ik ga er vanuit dat we na het overleg, geen moeilijkheden hoeven te verwachten van de kant van de politie.

@ Chasinny

Dat zal dus niet gebeuren waarschijnlijk, zie bovenstaande ;) )

@ RonnieB

Dat met die hesjes waren we ook al van plan, die laten we misschien ook nog bedrukken, en we spreken idd af dat er 2 mensen voor en 2 mensen achter rijden.

Verdere regels zullen nog worden vastgesteld.
 
Even een updateje:

We hebben besloten om binnenkort even langs het politiebureau te gaan en de situatie uit te leggen, en om een vergunning te vragen(geen idee hoe formeel dat is).
We hebben onlangs besloten om een kleine inleg per persoon te vragen, en dit aan een goed doel te geven.( Welk doel is nog niet bekend/besloten)
Ik ga er vanuit dat we na het overleg, geen moeilijkheden hoeven te verwachten van de kant van de politie.

@ Chasinny

Dat zal dus niet gebeuren waarschijnlijk, zie bovenstaande ;) )

@ RonnieB




Dat met die hesjes waren we ook al van plan, die laten we misschien ook nog bedrukken, en we spreken idd af dat er 2 mensen voor en 2 mensen achter rijden.

Verdere regels zullen nog worden vastgesteld.

ja goed idee om langs politie en kijken wat hun er van zeggen

en gewoon iedereen normaal rijden niet 80 90 want dat is levens gevaarlijk met zoveel scoots bij elkaar en dat van die hesjes is ook een goed idee
 
Haha, ja idd...

Was me nog niet opgevallen dat dat op de site stond.

Denk niet dat de politie op de site gaan kijken maarja....

Tis maar goed dat ik er niet tussen sta, anders zou ik met €366 direct boven aan komen ....
 
We hebben besloten om binnenkort even langs het politiebureau te gaan en de situatie uit te leggen, en om een vergunning te vragen(geen idee hoe formeel dat is).
We hebben onlangs besloten om een kleine inleg per persoon te vragen, en dit aan een goed doel te geven.( Welk doel is nog niet bekend/besloten)

We doen geen goed doel meer, maar €2,50 inleg per persoon.
We doen ons best om op een parkeerplaats van een sportpark te mogen staan, en daar dan een tentje + barbecue neer te zetten :)
 
Back
Top