4takt zip elektrische start werkt niet meer na hele dag in de regen te hebben gestaan.

genster1553

New Member
Mijn zip (4T2V) wilt niet meer elektrisch starten sinds eergisteren na de hele dag in de regen te hebben gestaan.

Eergisterenavond gingen m’n ledlampjes wel nog aan na het contactslot te draaien, maar maakte mn scooter een niet stoppend “tik,tik,tik,tik,etc,etc” geluid. En het was niet het geluid van een ronkelende startmotor.

Verder, mijn ledlampjes zijn voor en achter aangesloten op de wisselspanning. Vanochtend voordat het weer begon met regenen waren de ledjes weer aan en werkte de elektrische start weer. In de middag regende het weer en toen deed de elektrische start het niet meer.

Hij gaat met 1x kickstarten gelijk aan zonder problemen, alleen zijn m’n ledjes en angel eye heel erg dof, totdat ik mijn knipperlichten gebruik.

Iemand met advies en/of raad? Is dit iets wat ik zelf kan fixen of moet ik gewoon naar de garage gaan?

Groetjes

Advertisement - register to remove this

Lijkt mij een massa probleem ,op je frame / motorblok , zou je eens moeten meten met een multimeter , of aansluiting van massa vanaf accu nalopen , en schoonmaken , opschuren , en insmeren met zuurvrije vaseline . Ook de startknop op het stuur nakijken , of hier misschien water in gekomen is , en de contacten gecorrodeerd zijn . Brand als je starten wilt , en hij doet het niet , wel je remlicht ? Led aansluiten op wissel spanning , is geen goed idee , deze zul je op de accu aan moeten sluiten , als je de led's heel wilt houden

Back