4takt start niet

Gijs Pietersen5

New Member
Beste mede scooterrijders

Gisteren na het schoonmaken (met tuinslang) van mijn piaggio zip 4t. Starte ik mijn scooter en liep hij voor C.a 3 seconden. Daarna viel hij uit en start sinds dien niet meer....... Ik heb de accu al opgeladen, en naar de bougie gekeken maar kan niks vinden. Weet iemand wat het kan zijn?

Groet en fijn weekend,
Gijs
 
Advertisement - register to remove this

Misschien water bij de ventilator gekomen (daar achter zit namelijk de ontsteking..

Als daar iets van water in komt dan doet hij het niet meer.

Dus of laten drogen een tijdje.
Of dingen los halen en dan drogen.
 
Vermoedelijk heb je ergens water in gespoten waar het niet hoort, maar om te controleren of het een elektrisch of een ander probleem is, controleer eerst of je nog een vonk hebt.
 
Misschien water bij de ventilator gekomen (daar achter zit namelijk de ontsteking..

Als daar iets van water in komt dan doet hij het niet meer.

Dus of laten drogen een tijdje.
Of dingen los halen en dan drogen.
Oehhh goeie ik ga gelijk even kijken....
Post automatically merged:

Vermoedelijk heb je ergens water in gespoten waar het niet hoort, maar om te controleren of het een elektrisch of een ander probleem is, controleer eerst of je nog een vonk hebt.
De vonk is er die heb ik al gecheckt! Dus dan zal het wel elektrisch zijn:)
 
Oehhh goeie ik ga gelijk even kijken....
Post automatically merged:


De vonk is er die heb ik al gecheckt! Dus dan zal het wel elektrisch zijn:)
Nee, wat sparky probeert te zeggen is, wanneer je geen vonk het het probleem elektronisch is, en als je wel een vonk heb het ergens anders aan kan liggen.

Kijk eens of je bougie nat wordt na een aantal keer kicken?
 
Misschien water bij de ventilator gekomen (daar achter zit namelijk de ontsteking..

Als daar iets van water in komt dan doet hij het niet meer.

Dus of laten drogen een tijdje.
Of dingen los halen en dan drogen.
daar moet ie tegen kunnen, zelf nog over kleine bergjes sneeuw gereden wat ook nat en vochtig is, niks aan de hand, denk eerder dat ze bougie dop niet 100% waterdicht is
 
daar moet ie tegen kunnen, zelf nog over kleine bergjes sneeuw gereden wat ook nat en vochtig is, niks aan de hand, denk eerder dat ze bougie dop niet 100% waterdicht is

Ik heb anders bij mijn vivacity wel eens in de ventilator gespoten en deed toen echt helemaal niks meer.. Het had echter gekund.
 
Als je je scooter zondag hebt schoongemaakt kan het zo zijn dat het water op sommige plekken is bevroren.

Aangezien het weer gisteren kan het dat best zijn.

Is er water in de uitlaat of inlaat gekomen?
 
Beste mede scooterrijders

Gisteren na het schoonmaken (met tuinslang) van mijn piaggio zip 4t. Starte ik mijn scooter en liep hij voor C.a 3 seconden. Daarna viel hij uit en start sinds dien niet meer....... Ik heb de accu al opgeladen, en naar de bougie gekeken maar kan niks vinden. Weet iemand wat het kan zijn?

Groet en fijn weekend,
Gijs

Beste mede scooterrijders

Gisteren na het schoonmaken (met tuinslang) van mijn piaggio zip 4t. Starte ik mijn scooter en liep hij voor C.a 3 seconden. Daarna viel hij uit en start sinds dien niet meer....... Ik heb de accu al opgeladen, en naar de bougie gekeken maar kan niks vinden. Weet iemand wat het kan zijn?

Groet en fijn weekend,
Gijs
Bedankt voor alle reacties! Het probleem bleek uiteindelijk aan de bougie te liggen.....

Groet gijs
 
Back
Top