Chef-koelkast

New Member
Hoi,

Ik heb enkele maanden geleden een brommer gekocht (mijn eerste :)) en ik wil hem nu eigenlijk wel sneller laten lopen. Ik heb hier zelf echter weinig verstand van, dus ik hoop dat ik hier antwoorden kan vinden.
Het gaat om de Leike Hornet 50cc 2009 (Chinese brommer 4takt geel kenteken) en een GY6 blok als ik het goed heb.
Ik heb meerdere CDI's aangeschaft, maar deze brandden of door of deden niks. Ik zag ook dat een vario-ring verwijderd kan worden om nog harder te gaan.

Wat is verstandig om te doen en welke cdi's zouden eventueel wel werken?

Stel gerust vragen als ik iets onduidelijk heb uitgelegd.

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Chef-koelkast
 
Advertisement - register to remove this

Nog nooit gehoord van dit merk.
Heb hem even opgezocht op de heilige Google, hij ziet er dus uit als een schakelbrommer met een CVT-scooterblok.

Ik heb meerdere CDI's aangeschaft, maar deze brandden of door of deden niks.
Kan zijn dat je het verkeerde type hebt gekocht.
Maak eens een foto van de cdi met een detailopname van de connector waarbij de positie van de draden en de draadkleuren van de kabelboom goed zichtbaar zijn.

By the way, heb je al eens in het usermanual van deze Chinees gekeken, wellicht zit hier ook het elektrische schema in en kun je wellicht zien of het een AC- of een DC-CDI betreft.

Anders even een scan/foto maken en hier uploaden dan kijk ik wel even.
 
Een wannabee Gilera DNA scooter...
Ik dacht dat deze inmiddels van het toneel was verdwenen.., niks is minder waar dus!
Hieronder staat al het e.e.a. uitgelegd wat te doen.

 
Daar is toch al eens een topic hier over geweest, klik>>
 
Op zich best wel een leuk ding.
Alhoewel de wielen wel klein zijn ten opzichte van het bovenstel.

En blijkbaar had Floris hetzelfde gevonden als ik, zie ik nu, sorry voor met dubbele post
 
Op zich best wel een leuk ding.
Lijkt me wel een zware brommer voor het blokje wat eronder hangt, maar goed ik kan mij vergissen er zit natuurlijk ook veel plastic aan!
Toen ik via Google de foto vond was ik eigenlijk een beetje aan het twijfelen of dit wel een 50cc of een 125/150cc was.
 
Toen ik via Google de foto vond was ik eigenlijk een beetje aan het twijfelen of dit wel een 50cc of een 125/150cc was.

De Hornet is/was inderdaad ook verkrijgbaar met een 125cc motorblok...

Ik kreeg meer het idee van een scooter (50cc) met daarbovenop een motorachtig probeersel

Dat vind ik ook ;).., zeker als je het gaat vergelijken met het originele apparaat van Gilera/Piaggio:

DNA 50.jpg
dna 50 2.jpg

Chinezen staan er bekend om om alles schaamteloos te kopiëren..., maakt niet uit wat!
D.i.v. Europese autofabrikanten (O.a. BMW/Mercedes) hebben dan ook alle rechtszaken verloren wat eigenlijk ongelofelijk is!

Maar goed, gelukkig is ons ook een hoop leed bespaart gebleven want niet elke kloon heeft het gered.
Onderstaande pic laat zien wat ze jaren terug bedacht hebben:

MP3 wannebee 50cc.JPG

Men heeft getracht een (wannabee) Piaggio MP3 50cc te creëren :eek:!
Ik ben blij dat ik dit onding nooit heb mogen aanschouwen in het wild. (spuuglelijk!)
En ik meen me te herinneren dat het toen bij Honda flink in het verkeerde keelgat geschoten was vanwege de enorme gelijkenis met een Honda MSX 50 minus de 2 voorwielen.

De enige die ook zulke types introduceerde was Skyteam.
En dan met name de Urban M3, echter dan weer niet in 50cc maar enkel motorscooters.
Kan zijn dat het anno 2021/2022 anders is natuurlijk..

@ Chef-koelkast:

Blijf gewoon van de CDI af, eerst andere begrenzers verwijderen en/of uitschakelen!
 
Last edited:
Back
Top