Ben het niet helemaal met eurokit eens voor wat betreft onderhoud maar daarvoor zijn fora.
Onderhoud doe je namelijk niet aan het inspuitsysteem aan zich of electronisch gestuurde carburateur of de sturing ervan.
Het onderhoud aan een Euro4 vraagt evenveel als het ouderhoud aan een oudere 4-takt.
Voor wat betreft opvoeren is dit een ander verhaal maar dit wordt langzaam ook al achterhaald al is het nog erg duur.
Zo is het schoonmaken van een electronisch gestuurde carburateur niet anders dan een gewone CV-carburateur, buiten dan het feit dat de electronisch gestuurde carburateur twee extra filtertjes heeft bij de luchtklepjes die men wellicht regelmatig vervangen moet.
Gewone luchtfilters zitten op alle modellen zowel Euro4 als oudere 4-takters.
Kleppen moeten ook regelmatig gecontroleerd en eventueel gesteld worden bij alle 4-takters.
Hetzelfde geldt voor motorolie en transmissie-olie.
Dus ik zie niet in waarom onderhoud aan een Euro4 scooter bij een dealer moet gebeuren als je, jezelf een beetje eigen maakt met de 4-takt techniek.