4takt La souris snorscooter. stotteren

Patrick4takt

New Member
Hallo Allemaal,

km stand: 400km, dus vrij vers allemaal.

Ik heb een hele normale standaard snorscooter van La souris.
Hij loopt normaal 25km/h. Nu ben ik erachter gekomen dat als ik het kabeltje losmaak van de carterkap naar de CDI. Dat deze wat harder loopt. Alleen hierbij ontstaat er 1 probleem. na de eerste keer gasgeven en dan heel even stilstaan dan gaat hij niet harder meer dan 12km/h, als ik 11 rijdt loopt hij als een zonnetje maar bij 12 of harder dan stottert/hapert hij als een gek en kom ik ook niet harder dan 12. (meteen na aansluiten kabeltje rijd hij weer als een zonnetje tot max 25)
Nu heb ik verschillende theorieën waarom zoiets kan gebeuren.
1 ervan is, de huidige bougie cr7hsa, kan de nieuwe snelheid niet aan en gaat dus problemen geven na 1ste keer harder dan 25 te rijden.
Nu wil ik wel voorzichtig zijn met een warmere bougie erin te stoppen voor het geval alles verbrand.
Btw de bougie zag er nog beeldschoon uit.
Hebben jullie een idee wat ik kan doen?


Groetjes,

Patrick
 
Advertisement - register to remove this

Je vario bus vervangen door een gladde bus als deze een opstaande rand heeft of de varioring verwijderen.
Die snorfietsen zijn eigenlijk brommers die afgeknepen zijn om 25 te rijden en daarom lopen ze zo slecht.
Bougie die erin hoort zo laten, warmere zal niet veel uitmaken.
 
Dit ligt aan je cdi, deze verwacht impulsjes van je cartersensor maar die input hangt nu open.

Sommige scooters zoals bijv. Boatian kunnen hier wel tegen en rijden dan onbegrensd sommige scooters zoals bijv een bepaald model Kisbee kan hier niet tegen, hier moet je die input van de cdi aan +12V hangen om hem onbegrensd te laten rijden.

Hoe dit bij jouw Chineesje is, weet ik niet.
Post automatically merged:

Je vario bus vervangen door een gladde bus als deze een opstaande rand heeft of de varioring verwijderen.
Waarschijnlijk heeft deze scooter geen van beide daar deze met een cartersensor werkt.
 
400 km op de teller ?
Deze scooter is dus gloednieuw...
Besef wel dat elke vorm van garantie vervalt wanneer je aan de scooter gaat "klooien"
Misschien een idee om deze iets te laten "kietelen" door een erkende dealer zodat de garantie blijft bestaan.
Deze kan de scooter opwerken naar 32 KM/U zodat je onder de limiet blijft...
 
Je vario bus vervangen door een gladde bus als deze een opstaande rand heeft of de varioring verwijderen.
Die snorfietsen zijn eigenlijk brommers die afgeknepen zijn om 25 te rijden en daarom lopen ze zo slecht.
Bougie die erin hoort zo laten, warmere zal niet veel uitmaken.

Deze gloednieuwe scooter, heeft geen carioring. Maar al een gladde variobus.
Thanks voor je input!



400 km op de teller ?
Deze scooter is dus gloednieuw...
Besef wel dat elke vorm van garantie vervalt wanneer je aan de scooter gaat "klooien"
Misschien een idee om deze iets te laten "kietelen" door een erkende dealer zodat de garantie blijft bestaan.
Deze kan de scooter opwerken naar 32 KM/U zodat je onder de limiet blijft...

jep jep, maar inrijden duurt zolang omdat hij niet vooruit te branden is. En ja klopt doet deze dealer. Maar vraagt er 100 euro voor. Vind ik deze 7km/h niet waard. Zit ik weer liever langer op dat ding. Verder is het ook maar een projectje denk ik. Wil gewoon 4takt ook leren kennen. Heb genoeg aan 2takt gesleuteld. 4takt is toch anders.....

Dit ligt aan je cdi, deze verwacht impulsjes van je cartersensor maar die input hangt nu open.

Sommige scooters zoals bijv. Boatian kunnen hier wel tegen en rijden dan onbegrensd sommige scooters zoals bijv een bepaald model Kisbee kan hier niet tegen, hier moet je die input van de cdi aan +12V hangen om hem onbegrensd te laten rijden.

Hoe dit bij jouw Chineesje is, weet ik niet.
Post automatically merged:


Waarschijnlijk heeft deze scooter geen van beide daar deze met een cartersensor werkt.

Oke, ja ik heb ook maar 1x testgereden, omdat hij gewoon gek ging doen. Wat zou je voorstellen? Meer testrijden en zien wat hij elke keer doet?
Of idd opzoek naar een cdi die dit wel kan hanteren?
 
Back
Top