4takt Agm scooter start niet. Krijgt vonk en benzine.

Eise23

New Member
Hallo allemaal.

graag hulp bij mijn scooter.
Het is een AGM VX50.
de scooter krijgt vonk en benzine maar wilt niet starten. Weet iemand hoe dit kan?

mvg Eise
 
Advertisement - register to remove this

Hallo. Hoe test ik of ik genoeg compressie heb?
Post automatically merged:



heeft u een goede video hoe ik dat doe?
Met een compressie meter als je die hebt of anders bougie eruit draaien en je vinger erop leggen en dan kijken of je vinger er zegmaar af wordt geblazen terwijl je kickt
 
Met een compressie meter als je die hebt of anders bougie eruit draaien en je vinger erop leggen en dan kijken of je vinger er zegmaar af wordt geblazen terwijl je kickt

ik hebgeen compressiemeter.
dus op de andere manier geprobeerd. Vinger kan er niet op blijven.
Dus Opzich wel compressie en ook een zwakke vonk volgens mij. Tips?
 
ik hebgeen compressiemeter.
dus op de andere manier geprobeerd. Vinger kan er niet op blijven.
Dus Opzich wel compressie en ook een zwakke vonk volgens mij. Tips?
Probeer de bougie eruit te halen en een klein beetje benzine in het bougiegat te doen. Dan de bougie er weer op en kijken of hij eventjes wilt starten
 
Hallo allemaal.

graag hulp bij mijn scooter.
Het is een AGM VX50.
de scooter krijgt vonk en benzine maar wilt niet starten. Weet iemand hoe dit kan?

mvg Eise
Hebben wij ook regelmatig gehad met die Chinese scootertjes....om gek van te worden Benzine, vonk en niet starten is 99% je bobine.
 
Een bobine is makkelijk te testen ook zonder meetinstrument.

Mocht iemand interesse hebben om het uit te proberen volg onderstaande punten:

  1. Contactslot gewoon op "off".
  2. Zoek je accu op en verwijder eventueel de beschermkap.
  3. Zoek de bobine op.
  4. Trek de draad die naar je cdi loopt los van de bobine.
  5. Maak op deze vrijgekomen bobine aansluiting een draad die lang genoeg is om tot bij de accu te komen
  6. Draai de bougie uit de cilinderkop.
  7. Druk de bougie opnieuw in de bougiekap.
  8. Leg de bougie met het schroefdraad gedeelte ergens tegen een blank stukje van je motorblok.
  9. Tik met het uiteinde, van de aan de bobine geknutselde draad, een fractie van een seconde tegen de plus-pool van de accu.
Houdt bij punt 9 de elektrode van de bougie in het oog, je moet dan een vonk zien.
De vonk kan wat zwakker zijn omdat de accu spanning wat lager is dan de spanning uit de cdi maar het werkt wel.

In mijn bovenstaand verhaal ga ik er wel van uit dat de bougie, de bougiekabel en de bougiedop in orde zijn en de massa van je scooter (blok/frame/min-pool accu) goed zijn.
 
Back
Top