4takt, 65k/m >

DonJohnSon1999

Well-Known Member
Hallo mensen,

Zijn er 4takt scooters die rond de 65/70 km/u rijden zonder 80 cc en/of andere dure opvoer middellen. Heb een zip iGet, malossi ecu, rijdt maar 54 km/u ik kan er maar niet aan wennen. Moet terug naar 2takt denk ik.

Benieuwd naar jullie ervaringen meningen.
 
Advertisement - register to remove this

Hi,

De zip iget is gewoon echt heel moeilijk om op te voeren tot een gewenste snelheid.
Gelukkig is er 1 iemand in Nederland die heel veel experimenteert, hij heet Joey Schaar. Hij doet dit met Vespa Sprintjes maar ook met een paar video's voor een zip iget. Ik verwijs je door naar zijn youtube kanaal. https://www.youtube.com/user/volgasmetjoey

De zip iget en de vespa iget hebben een ECU die software matig een maximum snelheid heeft, het is geen CDI want die kan je wel ontgrenzen met trucjes en de ECU niet.

Er is al een soort gelijke vraag gesteld in een andere post hier het linkje.
Daar heb ik een post geplaatst met de mogelijkheden.

Wel kun je kijken naar een 4takt scooter met een carburateur. Ga niet opzoek naar scooters met een injectie systeem zoals de iget.
Als je toch weer naar piaggio wil en je bent een beetje handig zal ik kijken voor een zip/vespa ONDER de 2017.
Je kunt deze vinden helemaal compleet of met werk.

Mijn ervaring:
Ik heb zelf een Zip 2000 gehad en heb nu een Vespa S

De zip:
Deze zip kwam uit 2008 en reed 34kmu (snor) standaard met een kokusan cdi reed ie 60/65 kmu. Corrigeer me als ik dit moet verwijderen want dit gaat over een snor.

De Vespa:
Deze komt uit 2009 en is een 4 klepper, een 4 klepper is wel weer anders dan een 2 klepper. Maar de uitleg zal ik eff mee wachten.
Standaard rijden deze scooters (goed onderhouden) 65kmu op de teller. Natuurlijk iets te hard, ik haal nu met een malossi multivar en een prima afstelling de 75kmu (maximale snelheid wat deze 4 kleppers kunnen, evt harder met een andere kabelboom). Deze Vespa heeft ook een CDI maar een rare.. een soort ECU die je WEL kan doorzagen.

Dus de conclusie, als je veel geld uit wel geven en harder wil koop dan een 80cc met de juiste afstelling.
Als je harder wil, en eventueel met een begrenzer, koop dan een scooter met een carburateur. 2 takt of 4 takt moet je zelf beslissen.

Hopelijk met dit lange verhaal genoeg vertelt :p


edit:
Er is al een soort gelijke vraag gesteld in een andere post hier het linkje.
Daar heb ik een post geplaatst met de mogelijkheden.
Ik zie net dat je daar ook gereageerd hebt :p


edit edit:
Kijk gewoon HEEL goed op marktplaats.nl voor de juiste zip of vespa, staan er heel veel op voor een degelijke prijs.
Of natuurlijk voor wat anders
 
Last edited:
Probleem van een 2takt is dat je niet met elk model de milieuzones nog in mag.. En dan zal je gaan moeten zoeken naar een model vanaf 2011..
En ik denk dat deze scooters het meest gewild zijn tegenover die van voor 2011.

Dus een oude 2 takt heeft eigenlijk alleen nog zin als je in een buitengebied woont.
 
Probleem van een 2takt is dat je niet met elk model de milieuzones nog in mag.. En dan zal je gaan moeten zoeken naar een model vanaf 2011..
En ik denk dat deze scooters het meest gewild zijn tegenover die van voor 2011.

Dus een oude 2 takt heeft eigenlijk alleen nog zin als je in een buitengebied woont.

Mag 2t Euro4 dan wel? Is toch ook gewoon 2t
 
Ze kijken eigenlijk als eerst naar het bouwjaar / jaar waar in de scooter is geleverd. Dus als die 2t euro 4 na 2011 is dan is dat geen probleem.
 
Back
Top