4t zip gaat slomer door begrenzer

Niels0118

New Member
Hallo
Ik heb een tijdje terug een (snor) 4-takt zip gekocht met maar 1000km erop. Deze was toen nog helemaal standaard. De varioring was er wel uit. Omdat ik sneller wou rijden maar geen gezeik met rollerbanken wou heb ik er gelijk een draadloze eurobegrenzer ingezet. Tegelijkertijd heb ik er een sproeier 80 ingezet en 6gram rollen. Hiermee reed ik 63op de teller met een (voor 4takt) lekkere optrek. Maar nu ging mn zip na een tijdje ineens maar ongeveer 57 en nog een tijdje later maar 53. Nu rijd ik al wat een tijdje 53. Ik heb gehoord dat dit door de begrenzer komt en dat het niet te fixen is. Klopt dit allebei?
Alvast bedankt voor antwoorden.
 
Advertisement - register to remove this

Deksel al eraf gehad en de snaar/vario nagekeken en de rolletjes (gewogen) op slijtage, dit voor de zekerheid voordat je wat in de soep rijdt. Luchtfilter nagekeken? Waarom zou een toerenbegrenzer opeens minder gaan functioneren? Heb je geen misfire's dat je bougikabel al een tijdje aan het doorslaan is?
 
Mn zip kreeg ook nog een ander probleem namelijk een raar geluid bij optrekken. Dit bleek de vario zelf te zijn die versleten is en sommige rollen waren ook goed versleten(ik wist niet dat er een draairichting was voor rollen). Maar dit probleem kwam veel later pas. Ik heb nu weer even mn standaard rollen erin en ga nog steeds net zo sloom. Maar ik heb een nieuwe malossi vario besteld. Die komt dinsdag binnen en dan ga ik die tegelijk met dat onderhoudsbeurtje erin doen. Ik hoop dat dit het oplost. Maar als dit het niet is ben ik benieuwd waar je het als laatste over hebt. Wat zijn misfires en wat is het doorslaan van de bougiekabel?
 
Last edited:
Heb je bij het monteren van de toerenbegrenzer de standaard bougikabel gebruikt? De nieuwe eurobegrenzer heeft meestal een veel sterkere voltage als de standaard bobine waardoor een standaard bougikabel die overgezet wordt kan gaan doorslaan en af en toe een misfire krijgt. Zorg ervoor dat als je sneller gaat rijden dan je beschermengel kan vliegen dat iig je brommer in orde is, opvoeren is leuk maar moet wel (zo) veilig (mogelijk) blijven. Als je vario versleten is dan is het logisch dat je minder snel gaat en heb je mazzel dat er niet meer schade is ontstaan. Hou je er ook rekening mee dat je v-snaar een draairichting heeft en als het goed is hebben malossi rollen geen specifieke draairichting meer. Suc6 dinsdag.
 
Ja het probleem is dat ik het toen ik al die shit in mn zip deed ik alles van joey schaar nadeed maar hij vertelt niet altijd de kleine maar toch belangrijke details. Vsnaar zit wel goed. Ik heb dezelfde bougiekabel erin laten zitten. Waar kan ik een betere kopen of waarop moet ik dan googlen?
 
Een misfire merk je in de vorm van af en toe een stottertje, benzine geur en de kleur van je bougi, grijsbruin is goed, zwart en nat is meestal misfire, te rijk mengsel of gewoonweg bougie stuk en aan vervanging toe, gewoon bij de beurt je bougi en bougidop (rubber) nakijken en eventueel vervangen, misschien voor de zekerheid de kabel extra aftapen met goede isolatietape. Ik gebruik al jaren in alles de iridium versie. #Rustuk :joycat:
 
Back
Top