4t Zip 80cc valt uit met 2 personen

Jino

New Member
Hallo lezer,
Ik heb een 80cc 4t zip en als ik langer dan 45 ongeveer rijd dan slaat de scooter af en duurt het 30 min voordat die weer wilt starten.

Als ik iemand achterop neem gebeurd hetzelfde maar dan na 5-10 min.

Ik zou graag te weten willen komen waar het probleem ligt.
 
Advertisement - register to remove this

Verzuipt ie misschien?

Als ie eerst goed loopt, dan slecht begin te lopen en uitvalt en lang nodig heeft om weer te kunnen starten, dan is ie vaak verzopen.
Kijk eens naar de kleur van de bougie, die zal al een hoop moeten kunnen vertellen.
 
Kan kloppen. Je kan beter kijken voor een ducati grijs ontgrensd, deze worden ook gebruikt voor 80cc en 125cc. Denk dat je huidige CDI met je setup het niet aankan. Grijze Ducati CDI heeft een andere mapping voor wat betreft ontsteking en ontgrensing, dan een BROM CDI doorgezaagd. 80cc heeft sowieso veel grotere sproeier nodig, een kokusan ontgrensd of ducati ontgrensd (niet doorgezaagd natuurlijk) etc..
 
Sproeier 82 of 84. Je kan beter met 84 beginnen dan kan je nog een stap hoger (86) of lager (82) een andere CDI is sowieso een must. En ik zou je klepspeling even goed nakijken, ik hanteer bij een 80cc meestal ietjes ruimer (0.15 inlaat en 0.20 uitlaat) ipv standaard (0.10 inlaat en 0.15 uitlaat) Bij een 80cc zou ik ook een naruku nokkenasje erinzetten, maar dat kan altijd nog.

Probeer het eerst eens met de sproeiers en ducati grijs.
 
Als je een grotere sproeier inzet, lijkt mij een goede eerste zet. Wanneer er nu een te kleine sproeier in zit, loopt de scoot mogelijk te schraal en schraal betekent heet. Heeft jouw scoot hitte-tikjes (dat je hem hoort afkoelen?) bij het afzetten?
We lezen het graag!
 
Ja dat is gewoon in de meeste gevallen normaal. Inkrimpen van het metaal vooral na lange rit en met koude temperaturen tijdens het afkoelen, vooral je uitlaat.
 
Vooral als je een lang stukje gereden hebt en vaak doorgetrokken hebt en alles lekker goed doorgewarmd is dan is het natikken van de uitlaat heel normaal.

Mijn auto tikt echt als een malle als ik er een stukje hard mee gereden heb, scooter kan er ook aardig wat van op een frisse ochtend!
 
Ik heb een sproeier 82 gekocht en een nieuwe cdi. Ik heb filmpjes bekeken over hoe je de sproeier moet vervangen het ziet niet moeilijk uit,

Maar als ze de vlotterbak open hebben loopt er iets uit, is dit benzine? En maakt het uit als dat "bakje" leeg is?
 
Back
Top