4t veel slijtage 400 km

Arthur___

Member
Ik heb 2 maandjes geleden een nieuwe zip gekocht bij een zaak en heb er paar dagen geleden een multivar in gezet alleen de originele vario en rollen hebben best wat slijtage weten jullie waar door dit komt?
 

Attachments

  • 5AFD36B5-9AE1-4FF0-AACD-80313E94D518.jpeg
    5AFD36B5-9AE1-4FF0-AACD-80313E94D518.jpeg
    240.2 KB · Views: 30
  • 0C5B8224-B16D-4A6E-A279-BFDA1CCC6822.jpeg
    0C5B8224-B16D-4A6E-A279-BFDA1CCC6822.jpeg
    216.1 KB · Views: 33
  • A3BD60AA-3062-4AA6-93B6-9CFA914568CF.jpeg
    A3BD60AA-3062-4AA6-93B6-9CFA914568CF.jpeg
    290.9 KB · Views: 28
  • BC9771AD-0726-45BF-8342-03D3832A19AF.jpeg
    BC9771AD-0726-45BF-8342-03D3832A19AF.jpeg
    288.4 KB · Views: 27
  • 84BF03AA-55A4-478C-84E5-DA4AFD84A264.jpeg
    84BF03AA-55A4-478C-84E5-DA4AFD84A264.jpeg
    269.8 KB · Views: 30
Advertisement - register to remove this

splinter nieuw gekocht?? had toch echt gewacht tot einde garantie of daar met behoud van garantie er 1 in laten zetten(mits de dealer dat wil)
 
Ik heb 2 maandjes geleden een nieuwe zip gekocht bij een zaak
Wat bedoel je met "nieuwe Zip"?
Bedoel je hiermee een tweedehandse of een spiksplinter nieuwe Iget?

Want na 400 kilometer kan ik me niet voorstellen dat de rollen en het loopvlak van de vario er zo uitzien.
 
Hij geeft aan splinternieuw.. Vandaar dat ik zei: misschien is hij minder nieuw als dat er gezegd word.(kan mij ook niet voorstellen dat een echt nieuwe scooter er zo aan toe is.. zelfde als u denkt idd)
 
Ik was weer eens te hevig. ;)
Heb ik vrijwel altijd last van hahaha. Ik bedoelde er overigens niks mee naar u toe maar meer van: Hij zegt splinternieuw maar ik vraag me ook af of deze wel splinternieuw is. er zijn laatste tijd wel meer vreemde verhalen waarbij ik me achter de oren krab)
 
Heb ik vrijwel altijd last van hahaha. Ik bedoelde er overigens niks mee naar u toe maar meer van: Hij zegt splinternieuw maar ik vraag me ook af of deze wel splinternieuw is. er zijn laatste tijd wel meer vreemde verhalen waarbij ik me achter de oren krab)
Hebben jullie eventueel iets waar ik aan zou kunnen zien om te checken of het niet een eerder gebruikte scooter is hij is de dag van aankoop ook pas op kenteken gezet
Post automatically merged:

Wat bedoel je met "nieuwe Zip"?
Bedoel je hiermee een tweedehandse of een spiksplinter nieuwe Iget?

Want na 400 kilometer kan ik me niet voorstellen dat de rollen en het loopvlak van de vario er zo uitzien.
Hebben jullie eventueel iets waar ik aan zou kunnen zien om te checken of het niet een eerder gebruikte scooter is hij is de dag van aankoop ook pas op kenteken gezet
 
Hebben jullie eventueel iets waar ik aan zou kunnen zien om te checken of het niet een eerder gebruikte scooter is hij is de dag van aankoop ook pas op kenteken gezet
Post automatically merged:


Hebben jullie eventueel iets waar ik aan zou kunnen zien om te checken of het niet een eerder gebruikte scooter is hij is de dag van aankoop ook pas op kenteken gezet
Nou je kan op RDW kijken of de datums kloppen. ook kijken of er schades/krasjes zijn welke niet op een nieuwe hoort te zitten. of de teller alle cijfers recht heeft staan.of de uitlaat niet al aardig verroest is(hoewel met regen gaat dat vrij rap) zou je een paar foto's kunnen maken??
 
Nou je kan op RDW kijken of de datums kloppen. ook kijken of er schades/krasjes zijn welke niet op een nieuwe hoort te zitten. of de teller alle cijfers recht heeft staan.of de uitlaat niet al aardig verroest is(hoewel met regen gaat dat vrij rap) zou je een paar foto's kunnen maken??
Alle data kloppen en zie nergens krassen of iets van schade een foto
 

Attachments

  • AA974D78-DCF2-429D-8904-5C3BA0575027.png
    AA974D78-DCF2-429D-8904-5C3BA0575027.png
    620.4 KB · Views: 28
Vreemd verhaal hij ziet er idd erg nieuw uit.. Bij goedkope aliexpres onderdelen kan ik me dit voorstellen. Bij nieuwe originele pia delen niet eigenlijk. Er komen straks vast en zeker meer reacties bij. ik kom niet veel verder nu behalve dat er misschien eens een vario is gewisseld vanuit de showroom oid. al kan ik me dit niet voorstellen.
 
Op heel veel onderdelen staat een fabricagedatum of stempel.
Ook in gegoten delen. Dat is dan niet exact het bouwjaar maar hooguit een jaar eerder dan montage van de gehele scooter.
 
Vario ziet er prima en die rollen zijn waarschijnlijk gewoon rond. Lijkt inderdaad beetje vet dat in de rollen kamers is gedaan of op de bus.
Zijn originele piaggio rollen, grammage zou je kunnen wegen.
 
Hij geeft aan splinternieuw.. Vandaar dat ik zei: misschien is hij minder nieuw als dat er gezegd word.(kan mij ook niet voorstellen dat een echt nieuwe scooter er zo aan toe is.. zelfde als u denkt idd)

Misschien wel een gebruikte scooter, met verdraaide teller, en nieuwe kappen erop..

Die vario kan er nooit zo uit zien na zeg maar 4000KM.
 
Ja dezelfde zaak heeft m er in gezet en hij is splinternieuw gekocht
Ik weet niet hoe betrouwbaar de zaak is waar je deze scooter hebt gekocht en de vario hebt laten vervangen maar misschien heeft men jouw een andere vario mee terug gegeven en is dit dus niet jouw vario en diegene wiens vario dit wel is, rijdt nu rondt met jouw "spiksplinternieuwe" vario die hij dus ook als dusdanig betaald heeft.

My Suspicious Mind. :)
 
Back
Top