This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

4t scooter vs 2t brommer

zip4t 2019 iget

New Member
ik heb zelf een zip iget. de scooter is uiteraard 4t en loopt 60 op de teller. ik zit te twijfelen om een derbi 2t te halen. ik vind dat de scooter ontzettend traag optrekt en naar zijn top gaat. mijn vraag is dus: trekt een begrensde 2t schakelbrommer (max 60 tot 65 teller) veel sneller op dan een 4t die ong 60 loopt?? alvast super bedankt!

Wat is het nut van een complete brommer erbij halen als je niet harder gaat dan 65? Over algemeen gaat harder optrekken en hogere top hand in hand. En 1 van de 2 is eigenlijk niet te doen

allereerst super bedankt voor de reactie. dit komt misschien, omdat ik geen goede informatie had gegeven, maar ik ga mijn zip verkopen en een schakel in de plaats kopen. nu mag deze van mijn vader niet harder dan 65 lopen. ik was erg benieuwd of een schakel ook harder optrekt aangezien dit een 2t is. of dat dit eigenlijk geen verschil geeft aangezien zowel de 2t schakel als de 4t zip begrensd zijn.

begrenzing is vaak vooral op de topsnelheid, niet op trekkracht.
een tweetakt in goede staat zal beduidend vlotter wegrijden bij 't stoplicht, misschien blijf je daarmee niet belachelijk achter bij een elektrische scooter

Dat is enkel in het begin joh, dan gaat er op magische wijze iets kapot wat moet worden vervangen. En je pa heeft er misschien geen verstand van dus die MHR80 kan net zo goed een originele cilinder zijn toch? En als je dan een keer lekker gaat blazen en hem ongemerkt ergens inhaalt hoef je je pas te verantwoorden. Zo zijn we allemaal zo'n beetje begonnen haha