4t scooter trekt slecht op

Lacoste20

Member
Hallo,
Mijn scooter trekt al vanaf het begin slecht op. Het gaat om een Chinese 4 takt scooter: Benzhou Milano, motorblok GY6.
Stationair loopt ie goed. (Wilt stationair nooit uitvallen, dus is goed afgesteld)
Gasnaald is afgesteld dat hij niet meer hapert wanneer ik gas geef.
Acceleratiepomp uitgeschakeld..
Hiervoor zaten er 6,5 gram rolletjes in, nu 5 gram rolletjes.
Er zit nu een snor CDI in, ik heb de toerental begrenzer los getrokken van de CDI.
En nog steeds trekt hij even slecht op...
Het is zelfs zo erg dat fietsers soms sneller zijn met optrekken bij het stoplicht.
Ik heb uiteindelijk mijn koppelings segmenten gecheckt en er was bijna niks van over.
Uiteindelijk heb ik mijn koppelings segmenten inclusief trekveren vervangen, maar nu trekt hij nog slechter op! Dus heb ik maar weer mijn oude segmenten erin gezet...
Heeft iemand ENIG idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Kortsamen gevat: Rolletjes vervangen voor lichtere rolletjes, CDI toerental begrenzer ontgrensd, carbrateur gasnaald afgesteld zodat hij niet meer hapert bij gas geven, carbrateur acceleratie pomp uitgeschakeld en nog steeds heb ik geen goede optrek. Het liefst trek ik zo goed op als een ZIP scooter.

Wat ik gewoon echt niet begrijp is waarom hij nog slechter trekt, en heel lang in zijn lage toeren blijft met de nieuwe koppelings segmenten erin!
Wat zou ik nog kunnen doen om mijn optrek te verbeteren?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Neem aan dat je dan ook geen onderhouds history van de scooter kent?? Wat de vorige eigenaar er allemaal eraan heeft gedaan.

Zou zelf eens kijken welke maat hoofdsproeier deze scooter standaard mee komt..(niet dat bijvoorbeeld de vorige eigenaar dit al aan heeft gepast..

Maar nieuwe scooters komt tegenwoordig met een wat te kleine sproeier in de carburateur..
Zonder hier direct al aan te gaan rommelen is het verstandig om te weten wat er vanuit de fabriek erin zat.. Mocht de sproeier dan toch de originele zijn en nooit zijn vervangen, zou je bijvoorbeeld 1 of 2 maatjes groter kunnen proberen...


Ik weet van mijn eigen scooter die ik nieuw gekocht hebt als eerste eigenaar dat:

-Scooter geheel CDI begrensd is dmv de interne draadbrug. (draadbrug verbroken zou 70km/u op teller moeten opleveren volgens diverse bronnen)
- Er een vario ring erin zit om de begrensde CDI snelheid van 52km op de teller terug te stellen is naar 47km/u maximaal op de teller
- En er zit een onderbemeten hoofdsproeier 75 in die net aan goed is om de motor `op de begrensde `situatie te laten lopen, met het nadelig effect dat de scooter slomer optrekt..


Betreft de sproeier, deze is echt zo onderbemeten dat ik af en toe ook wel eens start problemen hebt..

Dus in begrensde situatie zou ik dit zelf veranderen naar sproeier 76 (geld alleen voor piaggio)
En in de onbgrensde situatie zal er sproeier 78 / 80 erin moeten.


Die grotere sproeier geeft je een voller vermogen met het doorlopen van de snelheid..
Alleen de sproeier mag niet te groot worden dat de bougie en de kleppen zullen verkolen, want dan gaan die op een gegeven moment dicht zitten en loop het blokje steeds slechter.


Daarnaast dien je bij een bepaalde kmstand de juiste onderhouds stappen uit te voeren (want schijnlijk niet of niet vaak is gebeurd blijkbaar jou scooter nou dus slecht loopt.
 
Last edited:
Neem aan dat je dan ook geen onderhouds history van de scooter kent?? Wat de vorige eigenaar er allemaal eraan heeft gedaan.
Nee inderdaad. Maar ik heb zelf wel veel onderhoud gedaan, maar bijna niks levert resultaat.
Heb je enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
 
Back
Top