4t met malossi multivar trekt niet sneller.

driel24

New Member
Ik heb een nieuwe Senzo Rivalux 4t.

We hebben hem een beetje opgevoerd met een onbegrensde CDI
Hij rijdt daardoor +- 65 (op de teller)

Nu valt het optrekken een beetje tegen.
Dus heb ik een Malossi Multivarset met de bekende witte veer erop gezet.
7.5 gram rolletjes (origineel was 5.0)

Helaas trekt hij geen seconde sneller op.
Is dat gebruikelijk ?
 
Advertisement - register to remove this

Wie heeft je ook verteld dat je er sneller van zou optrekken? Je krijgt hooguit een beter toerenverloop. Je zou eventueel een 80cc cillinder kunnen monteren voor meer trekkracht. Qua snelheid zal je dan niet veel omhoog gaan.
 
en je rijd nu ook met een andere overbrenging en zwaardere drukveer.
de geleverde rollen zijn niet vaak de beste voor top/trekkracht.
kan best zijn als je hier mee gaat spelen je wel het gewenste effect krijgt.
je praat hier immers ook over 2.5 gram verschil per rol.
dit doet veel met jou toeren.

kan zijn dat het eerst te licht was en nu te zwaar.
de drukveer kan te sterk zijn voor het gewicht misschien is de standaard veer beter.
en er is maar 1 manier om dat goed te testen.
en dat is gewoon domweg blijven testen.
 
Ik zou eerst eens testen of hij met de reguliere drukveer het niet beter doet dan met die witte. Mijn 80cc 4t2v zip loopt in ieder geval stukken beter met de originele drukveer dan met de witte drukveer die bij de multivar wordt geleverd.
 
Vind zelf de multivar bus net te groot. Scheelt maar een millimeter, maar omdat de multivar in het center een afgevlakt stuk heeft, heb ik het idee dat deze korter had gemogen. Heb daarom zelf de originele bus gemonteerd met gelijk een nieuwe Vsnaar. Je kan ook proberen de multivar te combineren met en dayco/malossi snaar. Die zijn net wat breder.
Daarbij is het verschil qua snelheid/optrekken wel minimaal. Het grootste voordeel is dat je op iedere snelheid stabiel kan rijden door het toerenverloop. Waar je misschien eerder op bijvoorbeeld 30km/u een soort van overgang voelde, blijft hij nu stabiel rijden.
 
Back
Top