4t kabelboom op Zip 2000 2t ontsteking

Joranr1

New Member
Ik had een zip 4t uit 2005 en nu heb ik laatst een piaggio zip 2t blok gekocht en heeft Deze ontsteking ik heb verder alles aangesloten CDI enzo maar dat witte stekkertje zit nog nergens in (foto van witte stekkertje staat hieronder). ik denk dat ik daarom geen vonk krijg ik denk persoonlijk dat het hier gaat om de stroomtoevoer voor de ontsteking maar ik weet dat niet zeker. Daarbij ligt de rooie stekker ook los ik weet ook niet wat die voor functie heeft(hieronder een foto van de rooie stekker) als dat een soort stroom toevoer is kan ik die dan misschien op elkaar solderen? Als iemand een idee heeft laat maar weten.image.jpgimage.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Die ‘rode stekker’ is je connector stekker, die hoort in je CDI dus dat is de rede dat je geen vonk hebt. Sowieso kan je een 4T kabelboom niet voor een 2T blok gebruiken dus zal je zoals je al zei moeten solderen, maar als ik jou was zou ik gewoon een 2T kabelboom op marktplaats halen.
Post automatically merged:

Die witte kabel die los zit lijkt van je ontsteking te zijn dus je zal echt een 2T kabelboom moeten kopen scheelt je een hoop gezeik.
 
Last edited:
Klopt wel wat Daniel hierboven schrijft.
Maar denk je er ook aan dat wanneer je onverhoopt een wok zou krijgen met deze scooter, je deze scooter nooit meer door de keuring krijgt met dit motorblok eronder?

Dus mijn advies, bewaar alles maar heel goed anders kan het wel eens veel geld kosten als ze je aanhouden en een wok geven!
 
Back
Top