4T injectie start niet na wassen

Sander1

New Member
4T Kymco New Sento start niet meer na wassen.

Ik heb 2 weken geleden scooter gewassen met de hand, dus ik dacht dat de motor laten lopen dan niet echt noodzakelijk zou zijn.
Stom.
Na het wassen startte die gelijk, enkel na dat eerste ritje start die nu niet. Althans hij start alleen zodra ik de luchtfilter eraf haal en mijn hand ervoor houd.
Dan doet die het weer prima maar na een dag stilstaan start die enkel met dit trucje.
Luchtfilter is gewoon droog en tijdje rijden in de hoop waar er nu water zit te laten verdampen helpt ook niet.

Iemand een idee wat te doen?
 
Advertisement - register to remove this

Moeilijk te zeggen maar ik zou gewoon beginnen met alle connctoren één voor één los te halen en te controleren op vocht en oxidevorming.
Niet te vergeten de bougiekabel bij de bobine en bougiekap en de bougiekap zelf.
 
Al gedaan, en daarbij start die wel als ik m’n hand voor luchtinlaat houdt, dus zou niet zeggen dat het aan connectoren of iets dergelijks ligt.
 
Het lijkt er dus op dat hij te weinig benzine krijgt/teveel lucht. Zelf zou ik de volgende stappen doen: choke controleren, sproeier (edit:heb je niet) en sws altijd kleppen controle bij moeilijk starten.
Dat wassen van de scooter kan goed puur toeval zijn.

Zo stopte mijn scooter een keer net na het tanken, waarop ik nog naar het benzinestation ben geweest om te vragen wat ik in de tank had gegooid. Bleek later iets totaal ander probleem te zijn
 
Last edited:
Back
Top