Alles meten is de enige remedie...
Het betreffende relais voorziet namelijk meerdere gebruikers van spanning.
Zodra het contactslot op ''aan'' gedraaid wordt, worden meerdere ge/of verbruikers voorzien van 12 Volt.
Helaas heb ik ook niet het elektrisch schema in bezit van de I-get varianten.
Ik heb echter wel wat andere EFI (euro 4 & 5) exemplaren gevonden waardoor het e.e.a. wellicht wat duidelijker word...
Onderstaande bestanden zijn o.a. afkomstig van de Delphi, Moric, Motion, Rongmao en Sonora (ECU) systemen.
Een dergelijk systeem zit ook op jouw scooter gemonteerd.
Alles staat en/of valt met de juiste spanning naar o.a. de div. sensoren binnen het systeem.
Het is dus best een aardig klusje om dit uit te te kunnen pluizen.
En niet om lullig te doen, maar dan zijn er ook nog andere onderdelen die goed moeten kunnen communiceren met de ECU.
Dit zijn de zgn. actuatoren binnen het systeem. Alle signalen behoren dus op groen te staan om het zo maar even te zeggen.
Zou zelf als eerste beginnen met de bekabeling zodat de tape weggelaten kan worden.
Dit is uiteraard geen verplichting natuurlijk maar meer een advies....
De EFI varianten zijn namelijk erg vatbaar voor een slechte geleiding v.w.b. de onderlinge bekabeling en stekkeraansluitingen.