4t iget brandstofpomp.... koop geen nieuwe voordat je eerst dit doet

Ik heb iget 2018 maar mijn brandstof pomp lijkt stuk te zijn dacht ik.... ik had bijna 300 euro aan zo'n ding uitgeven... maar ik dacht gwn hij is toch al kapot dus ik kijk voor de grap ff wat er gebeurt als ik hem op mn accu van mn zip doe... en wat denk je... hij doet het gwn... dus nu heb ik de kabel van de pomp doorgemeten... en aant begin geeft hij 1x boven 12v en dan doet hij het (ik zou geen lampje gebruiken voor deze meeting want daarmee kan je geen accuraate meting krijgen.. vraag mogelijk aan family of vrienden voor een multi meter... en test dit. Even verder met verhaal... daarna meete ik en daarna deed de motor niks en had onder de 12v spanning... verder heb ik nog geen idee wat dit kan zijn daarmee hoop ik op de slimme ervaren mensen die hier op reageren.
Probleem nu is.. draad van pomp is te laag voltage
 
Advertisement - register to remove this

de lage voltage kan komen door weerstand in de kabel....
vocht, corrosie noem maar op.
ff de multimeter op OHM zetten en dan eens kijken wat ie doet...
in goede gezondheid hou hij OL aan moeten geven (open load/line)
 
Ik heb de multimeter erbij in gestopt maar nu doet de pomp het random weer heel de tijd bij contact aan... ik denk dat er ergens toch een kabel niet goed zit of iets
Post automatically merged:

Nu doet hij het weer niet maar krijg wel OL meting maar de voltage gaat even naar 10 en dan naar 7.5 maar dit moet rond de 12 zijn
Post automatically merged:

Ik denk dat het mn accu is... als ik 1x aanzet pompt hij maar naar een paar x doet hij niks en nu heb ik een multimeter aan mn accu en mn voltage gaat langzaam onhoog.. van 12.04 naar nu 12.12v ik ga nog even door met testen mischien is het een ander probleem idk ga eerst ff testen
 
Last edited:
Een nieuwe accu mag geen 11,8 volt geven bij enkel de scooter op contact zetten en de brandstofpomp die voor een paar seconden werkt
De spanning moet hoger zijn, ik zeg niet dat het probleem aan de accu ligt maar de spanning die de accu afgeeft is in iedergeval te laag.
Dus die nieuwe accu eens heel goed opladen en dan de pomp opnieuw aan aantal keren testen.

Verder is het ook wel nuttig de spanning op de pompconnector te meten.
 
Dat kan ook niet anders want de accu is maar 11,8 Volt
Eerst accuprobleem oplossen zoals hier boven aangegeven en dan verder zien.
 
Accu geladen... maar start nog steeds niet... de injector spuit ook niet heel veel... denk toch dat mn brandstofpomp stuk is en te weinig benzine spuit want er komt bijna niks uit de injector...als ik zelf benzine in de injector doe start hij maar val meteen weer weg denk dus gwn nieuwe pomp nodig... ik heb de pomp zelfs nog handmatig getest met andere accu maar zelfs dan start hii niet
 
Je zou de bedrading van de pomp nog door kunnen meten kijken of hier iets niet goed zit door corrosie/vocht of iets dergelijks maar ben bang als ik het zo hoor dat het een nieuwe pomp word.
 
Ik denk dus ook de pomp... de injector doet ze ding als hij pompt maar hij krijgt veel te wijnig benzine daar dus denk dat de pomp kapot is en hij te weinig druk kan leveren. Een algemeene pomp hoort volgends mij gwn al te gaan werken bij 10/11v en hij levert gwn te weinig druk
 
Ik denk dus ook de pomp...

Denken in de zin van vermoeden, is niet de methode om zaken op te lossen maar als je geld genoeg hebt, be my guest, en koop een nieuwe pomp met het risiko dat de pomp niet de oorzaak is van je probleem!
Heb je er ook al eens aan gedacht dat met een slechte of slecht geladen accu, de ECU eventueel moeilijk kan doen?
En laat nu die zelfde ECU het commandocentrum zijn die alles, voor wat betreft injectie en ontsteking, regelt.

Dus nogmaals zorg eerst de je accuspanning op orde komt en kijk dan verder of de pomp goed wordt aangestuurd en de bedrading tussen ECU en pomp geen nukken vertoont, zoals @Glenn123 je ook reeds heeft proberen duidelijk te maken.

Waarom ben je anders dit topic gestart met de titel:

4t iget brandstofpomp.... koop geen nieuwe voordat je eerst dit doet​

 
Ja ik word steeds meer geïrriteerd dat ik geen zekerheid heb wat het is... ik wil graag weten of de pomp druk opbouwt... handmatig pomp aanzetten sproeit de injector heel zacht... mn broer ging met een losse slang rechtstreeks op de pomp en blazen dus denk dat er wel druk op de slang moet staan maar als dat zo is moet het wel aan pomp leggen
 
Uiteindelijk een rubber tussen de pomp zodat hij druk kan opbouwen... hij klikt wel veel zwaarder maar hij rijd wel.... alleen heb ik een 2 wegen schakelaar gemaakt... als hij niet pomp kan ik de pomp handmatig aanzetten... is niet helemaal ideaal maar ja is even niet anders... gas blijft soort van af en toe hangen maar komt denk omdat de pomp zn druk niet kwijt kan
 
Uiteindelijk een rubber tussen de pomp zodat hij druk kan opbouwen... hij klikt wel veel zwaarder maar hij rijd wel.... alleen heb ik een 2 wegen schakelaar gemaakt... als hij niet pomp kan ik de pomp handmatig aanzetten... is niet helemaal ideaal maar ja is even niet anders... gas blijft soort van af en toe hangen maar komt denk omdat de pomp zn druk niet kwijt kan
Goed opgelost
Zal de scooter/pomp fijn vinden zo'n beun oplossing.
 
Back
Top