4T en sport luchtfilter

JDS

Well-Known Member
Als men op een 4takt een sportfilter wil steken, is dit dan hetzelfde als een 2T dat je je sproeiermaat moet gaan aanpassen?
 
Advertisement - register to remove this

Begin er maar niet aan.. Tenminste als je jouw moterblok niet kapot wilt hebben.. Een open luchtfilter laat meer vocht door, en zand / stof ect. noem het maar op.. Deze troep komt in de motorolie of wellicht boven de zuiger.

1. Cilinder kan vol met krassen komen te zitten.
2. Zuigerveren gaan defect en daardoor gaat de motor slechter lopen, minder compressie hebben en motorolie verbranden.

Maar dit is op lange termijn niet goed voor de 4takt motor..

Overigens is een scooter 4-takt motorblok niet zo rebuust als van een auto..
 
ik ben het ook niet van plan hoor ;-) , gewoon even ter info.En wat denken jullie van die inleg filters van polini en mallosie? En wat met een injectie scooter? bij een carb is het dan sproeier veranderen bv, wat te doen bij een injectie scooter als men de luchtfilter wil aanpassen.
 
Die inleg filters van duurdere merken zijn vaak kwalitatief wat beter maar op een 50 cc zal je er verder niks van merken qua vermogen.

Een injectie scooter zal in principe zelf zn mengsel aanpassen en hoef je dus verder niks te veranderen.
 
Dan zal het alsnog geen wonderen verrichten. Het is vaak de som van de producten bij elkaar die verbeteringen brengen. Maar een hoge kwaliteit filter gaat ie zeker niet slechter van lopen.
 
Omdat ik van plan ben mij de nieuwe sym jet i 14 125 aan te schaffen, maar daar zit zon papieren filter in standaard, uit ervaring weet ik dat deze niet echt goed zijn voor prestaties, daarom dacht ik om een mallosie of polini filter erin te leggen in de orginele filterbox. ivm met de injectie en ecu, deze past zich automatisch aan toch? op de nieuwe filter
 
Is er trouwens een manier om het Kw van 8 naar 11 op te trekken? Via de ecu ofzo? Ben namelijk vandaag gaan zien en stond daar zo een sym gts sport, ook 125cc maar deze had 11Kw, de jet14 i heeft er maar 8. en ik vindt de jet14 persoonlijk mooier ( en goedkoper xd)
 
ik ben het ook niet van plan hoor ;-) , gewoon even ter info.En wat denken jullie van die inleg filters van polini en mallosie? En wat met een injectie scooter? bij een carb is het dan sproeier veranderen bv, wat te doen bij een injectie scooter als men de luchtfilter wil aanpassen.

Die filters van malossi en polini zijn minder `begrensd`. Dus dan laten die iets meer lucht per keer door.. Hierdoor moet je wel de sproeier iets verhogen.. Zo lang je zo`n filter niet nodig hebt gewoon het originele spul erin terug.
 
Back
Top