4t blok vast zonder rijden

apuhkup

New Member
Beste mensen,

Gister heb ik een wok op mijn piaggio fly 4t uit 2007 gekregen en besloot om het blok onder een ander frame te zetten. Ik heb het blok gedemonteerd en onder een ander frame gezet, en ZOMAAR stond de kickstart vast.... Ik heb het carter opengemaakt en met een ringsleutel op de krukas de boel los gewrikt (ging zwaar dus was dom van me). Vandaag gestart en een stukje gaan rijden en na 1 minuut slaat hij af en staat de kickstart weer vast. Nu zijn mijn vragen...

Hoe kan het zomaar vast zitten na een simpele blokwissel?

Kan het afslaan en vastzitten van de kick te maken hebben met de krukas zelf of de lagers die ik misschien heb beschadigd bij het loswrikken?

En de laatste vraag. Kan het vastslaan al na 1 minuut gebeuren door een carb die iets te schuin omhoog staat? Dat er niet genoeg benzine bij komt of iets?

Krukas draait nu heeeel stroef met de hand maar hij start nu nog wel. Olie vliegt ook uit de pan wanneer ik kick zonder dop erop dus olie gaat rond. Ik snap er niks meer van. Ik hoop echt dat iemand dit ooit heeft gehad en weet wat het kan zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Overdruk slang van de cilinderkop wel aangesloten waar dat hoort te zitten.. Denk eerder dat hij door de overdruk vast zit.. Anders is er misschien iets met dat membraan dat wellicht niet open wilt gaan om de overdruk te lozen.
 
De slang zit op de goede plek aangesloten. Daar zat ik inderdaad ook aan te denken maar zelfs wanneer ik de v-snaar en de bougie demonteer gaat de krukas erg zwaar. Zijn dat mijn krukaslagers denk je of zou dat nog in de cilinder kunnen zitten? Ik kom moeilijk bij de kop en cilinder dus ik wil 'm liever niet uit elkaar halen als ik al weet dat het me krukaslagers zijn
 
Back
Top