45km/h met HEBO ALU 70cc?

QuickSilveR85

Well-Known Member
Ik heb een Area 51 met dit pakketje:
- DR70cc (untuned)
- 17.5 MM Dell Orto
- Athena Sporting uitlaat
- Rito krukas
- Hebo Vario
- Hebo Koppeling
- Athena V-snaar

Ik heb nu een tweede handse Hebo ALU 70cc gekocht (Twins zei dat hij in goede conditie was en gewoon gebruikt kon worden) ik daarbij een Nieuwe Athena Zuiger gekocht (1 zuiger veer)(D zuiger als ik het goed heb) en een nieuwe pakkings set voor de Hebo.

Samen met wat vrienden hebben we hem erop gezet geen probleem verder. Maar we waren vergeten de oude voetpakking(van die DR70cc --> alu pakking) eraf te halen dus er zitten nu twee pakkingen op waarvan 1 nieuwe papieren/kartonnen Hebo pakking.

Nou wij dat ding starten deed het gewoon. En ff warm laten lopen op standaard etc. Toen moest ik dus naar huis rijden maar hij wil maar niet boven de 45 a 50 komen. Af en toe als ik gas terug neem (stoplicht remmen maar springt dan snel weer op groen en dan gassen) en dan weer gas hervat dan BWOOAAAP gast hij als een gek maar valt daarna weer terug in toeren.

Die dag daarna ik hem starten komen er als ik gas geef af en toe steekvlammen uit de demper v/d uitlaat. Maar toen hij warm is deed hij dat niet meer. En ook nu gaat hij af en toe flink trekken en valt weer terug. Afstelling heb ik na die DR70cc niet veranderd maar toch zou hij wel moeten lopen. (met dr was 105 @ teller geen probleem)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Sproeier is 98 en bij lage toeren lijkt hij valse lucht te zuigen (dit komt door luchtfilter denk ik die niet helemaal wil sluiten) maar de bougie kleur is eerder te donker dan te licht. Koffiebruin etc dat weet ik wel hoe dat werkt. Maar ja welke dingen moet ik checken? kan het komen door de squish? dat die anders is.

ja het zou wel met je squish te maken kunnen hebben.
Meet hem eens op zou ik zeggen.
En zet hem op ongeveer 0,7/ 0,8
En stel dan de rest van je scooter af, dan kan ik me niet voorstellen dat het probleem niet verholpen is..

je kan toch gewoon ff die oude pakkingen er tussen uit halen, 1 nieuwe monteren, en squish meten totdat je de goede hebt?

//edit//
zowiezo een tip, als je merkt dat het slecht rijd, dan rijd je er toch niet mee?

Uitlaat kan toch net vetstopt zijn. Ik ga naar een vriend haal uitlaat eraf verwissel cilinder uitlaat erop en ineens is hij verstopt? maar ja ik heb hem nu naar een prive-dealer gebracht kijken wat hun zeggen. ik post het wel.

Misschien moet je hem wel afstellen...
Probeer gewoon eens wat sproeiers, ruk es een keer je luchtfilter er helemaal af om te kijken hoe hij dan rijdt.

En misschien een andere drukveer, stuggere trekveertjes, lichtere rolletjes als hij niet goed weg wil komen...

Oke wat ik dus dacht was ook het probleem. Er zat een korte schacht in plaats van een lange in. Ik had nog tegen de dealer gezegd om de bougie te checken maar hebben ze niet gedaan. Ik dus zelf ff veranderd en bwoaap reed beter. Wat lichtere rollen en hoppa komt in de buurt van wat ik verwacht. Alleen tja hij lijkt te verzuipen bij het trekken heel af en toe. Toch maar ff luchtfilter dichtkitten.

Nee klopt maar het grootste probleem is weg want ik had net ff makkelijk 100 op top gehaald maar moest afremmen omdat er allemaal straatjes zijn. Het grote probleem was dus de schacht van de Bougie. En die Squish komt nog wel. Moek ff wat voor gaan searchen.

Back