4 takt

Joel455444

New Member
Hey ik heb een kymco agility 50
80cc en gaat nu ongeveer 70 hoe kan ik hem harder laten lopen en wil binnenkort een 2takt zodat hij harder kan maar hoe kan hij nu bijv 75 lopen en is het uberhaupt mogelijk?
 
Advertisement - register to remove this

Indien de cilinder genoeg koppel levert, kun je een langere vertanding (eindoverbrenging) proberen.
Bij een Agility 4-takt heeft de grens van max snelheid een direct verband met het toerental. Bij de meeste blokken, maar een 4-takt draait met geopende vario en gesloten achterpoulies nu eenmaal minder toeren dan een 2-takt.
Wat voor kop en nokkenas heb je? De meeste mensen monteren een 80cc onder de standaard kop. Niets mis mee, maar houd de toeren laag genoeg zodat de kleppen kunnen sluiten. Indien deze niet goed sluiten, (teruggedrukt door de veren) dan gaan de hete uitlaatgassen jouw uitlaatklep ' verbranden' . Dit heet zwevende kleppen.
Ik vind een betrouwbare 70 prima voor een blok als de jouwe.
Groet,
 
Hij heeft zat koppel met 4 sec op 65 zou ontgrensde cdi nog veel verschil maken en kan ik na andere vertanding hem nog harder kunnen laten lopen en ik weet dat het niet valt te vergelijken met een 80cc 2 takt
 
Back
Top