4 takt terugloop uitlaat?

PatrickE.

Pretpik
Een vriend van mij had laatst één of andere chinese vivacity variant gekocht, ik zag er een terugloop uitlaat onder zitten dus dacht dat het een 2 takt was.
Blijkt het dat Tecnigas ook terugloop uitlaten maakt voor 4 takt scooters.
Z037775xl_TG0609505_1.JPG

Naar mijn idee heeft dit totaal geen zin omdat:
1. Door de werking van een 4 takt het hele expansie gedeelte nutteloos is
2. Het meer weegt door overbodig metaal ten opzichte van een normale uitlaat
3. Het een harder (blikkerig) geluid maakt door minder demping en echo in de expansiekamer
4. Politie denkt "TERUGLOOP GEDEELTE = OPGEVOERD"

en daarbij vind ik het er apart uit zien vanwege de overgang van dun pijpje naar expansie.
Naar mijn kennis heeft dit op geen enkele manier voordelen.
Iemand die hier meer over weet, of het in de praktijk kan bevestigen?
 
Advertisement - register to remove this

Het heeft inderdaad niet veel zin, alleen als je een ander geluid wilt hebben. Heeft meer zin om het bij een 2takt te doen.
 
Terugloop uitlaten onder een 4-takt is meer voor de sier gedaan dan dat het enige effect heeft uiteraard..

Vind het er zelf persoonlijk niet eruit zien, aangezien een terugloop uitlaat niks te zoeken heeft onder een 4-takt blok.

Betreft 1:

Het maakt overigens niks uit wat je eigenlijk onder een 4-takt hangt.. Al zou je zeg maar een coca cola blikje in een grotere vorm eronder hangen dan rijd het nog steeds.. aangezien je niet last hebt van de expansie druk, die bij een 4-takt heel erg laag is.


Het geeft je ook geen voordelen alleen maar nadelen zie ook nummer 4 wat je aanhaalt.
 
Back
Top